Zsákocska

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az ötletet KicsiKató blogján láttam. Ezer köszönet érte.

Nem volt nehéz elhatároznom,
hogy milyen mintát válasszak,
mert nagyon szeretem a hatszögeket varrni.

Nekem műanyag sablonjaim vannak, amit sk készítettem (hatszög szerkesztése). Ezt sem magamtól találtam ki, a tv-ben láttam még régebben. Azelőtt papír-sablont használtam, de igazából nem szerettem, hiszen gyűrődik és csak egyszer tudja az ember felhasználni. A sablonjaim keményebb irattartó papucsokból készültek, 3 cm oldalú hatszögek.
A nehézséget az okozta, hogy térben vartam meg. Csak egész hatszögeket használtam hozzá.

A munkám készítése közben találtam rá Arlette blogjára, és a párna megoldására. (Thank You for inspiration, Arlette!)

A munkamenet:
Terv

Készítettem hozzá egy tervet, vagyis kimodelleztem. A képen is látszik, hogy nem kellett nagyon pontos szabásminta hozzá, inkább csak az elképzelésben segített.
A szett 5 részből fog készülni:
1) a külső zsebecske, ami egy virág
2) a tartó külső része, ami még egy virág
3) a tartó hátlapja és a teteje (fedlap), ami egy virág és 10 db hatszög
4) a párnán lévő virág
5) a nagy hatszög.
Azaz összesen 5 virág, 10 (összesen 45) kicsi hatszög, és egy nagy, valamint két pánt.

Kiválasztottam az anyagokat. Kiszabtam.

Azért is jó ez a minta, mert nem kell pontosan szabni...
Az anyagot ráfeszítettem a sablonra. Oldalanként hajtom rá, és a sarkoknál összeöltöm. Nagyon feszesnek kell lennie, hogy szépen kisimuljon. A fércet a munka végeztével nem szedem ki, ha a cérna beleolvad az anyag színébe nem fog látszani.

Az első kettő
Összefordítok két hatszöget: az egyik a közepe, a másik egy szirom, és apró öltésekkel összeöltögetem egy-egy oldalukat. Mivel műanyag a sablonom, ezért tényleg csak a szélén tudok varrni. Átlagosan két öltés van egy milliméteren. Én célszerűnek tartottam dupla szállal varrni.

Elvarrás nélkül folytatom a következő szirommal. Ismét összeöltöm a közepével az egyik oldalát.

Ha elkészült a virágom hat szirma, kipattintom a közepét, és összevarrom a szirmok oldalait. Ekkor sem varrom el a szálakat, hanem átvezetem a munka mögött a cérnát. Mivel meg tudom hajlítani az anyagot, könnyebb a varrása is.

A tartó rész elejére készítettem egy kisebb zsebet is. Ennél két oldalt nem varrtam össze, illetve bélelni, csak a zsebrészt béleltem vlies-zel. Külön készült el a két virág tűzése. A kicsi zsebet szintén patchwork-tűzéssel varrtam hozzá a külsőhöz.

A hátlap kiterítve. Alul van az előlap, felül a fedlap.

Elkészült a hátlap és a fedlap.

A szütyő
Az előlapot és a hátlapot már bélelve és letűzve varrtam össze a hátoldalon boszorkányöltéssel. A hátlap fedlap felőli részén kezdtem a második oldal szabad csúcsánál. Összevarrtam ezután 3-3 oldalt, ezután kimarad 3 oldal a hátlapból, az aljakat összeöltögetem (4 oldal), ismét kimarad 3 és újra 3-3 oldalt összetűzve kész a tartó. Az alján a kimaradt 3 oldalnál én nem varrtam össze a lapokat, mivel nagyobb tárgynak szántam.

A párna
A párna rész egy virágból áll, aminek csak a közepét tűztem hozzá az alaphoz, illetve egy szintén hatszögű alapból. A nagy hatszög 10 cm oldalú. A szirmokat és az alapot vlies-maradékkal tömtem ki. Az alapot ezen túl dekorációs üveggranulátummal tömtem ki. Sokan írják, hogy erre a célra rizst használnak, én azonban mosható darabot szerettem volna készíteni. A hatszög egyik oldala mellett varrtam bele a két pántot.

A pánthoz hozzátűztem a nadrágtartó kapcsokat.

Elkészült.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. De jó lett!!! Mindjárt átbogarászgatom a blogod, kecsegtető ez a bejegyzés:))))

    Szép napot!!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm.

    A blogom egyelőre kezdetleges...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése