Halloween

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Nagyon szeretem a Halloweent. Trick & treat-et ugyan nem játszunk, nem veszünk fel jelmezeket sem, de valamiféle ünnepséget tartunk mindig. A lakást is díszítgetjük, apránként - mint a karácsonyi díszeket: először egy néhány gallyat, majd picike fákat, nagyobbacska fákat és végül a hatalmas plafonig érő karácsonyfát, előszőr csak néhány gyertya, egy-egy csillagszóró, aztán a fára való füzér, aztán az ablakot is, majd a házat körben, az udvart és az egész utcát...

Nos, a folyamat elején tartunk. Akad néhány mécses, boszi és ilyenkor sok sütőtököt veszünk, eszünk.

Kidekoráltam az ajtót.

A konyhaszekrényünket is.

A készítés módja a következő volt. A Family Fun oldalról letöltöttem néhány sablont. Kivágtam a mintákat és a korábban négyzetekre szabott papírlapokra gouache festékkel ráfestettem a sablonok segítségével. Ezen túl kiválasztottam két kisebb falevelet, amit bélyegzőként használtam.


Ezután egy barna fonalra felfűztem a lapokat, 2-2 lap közé fél centisre felvágott , ollóval begöndörített papírcsíkokat fűztem. Kétoldalú ragasztóval rögzítettem a felületekhez.


A korongokat szintén letöltött sablonokkal mintáztam meg. Fekete matricafestéket használtam piros és citromsárga irattartó papucsra, melyeket száradás után egymásra nyomtam és kivágtam. A matricafesték ráragad a fóliára. A korongokba tűzőgéppel készítettem lyukakat és felfűztem sárga fonalra.


Készítettem az ablakra is ruhát. Nem szeretem a függönyöket: a lombkorona szinten lakunk, így ha kinézek, akkor lombokat, virágokat és terméseket látunk minden szobában - nem takarom el.
A pókhálót sárga-narancs fonalból horgoltam:
Egyetlen láncszemmel keztem.

1. sor: Két láncszemmel fordultam,
majd 6 hamispálcát horgoltam a kezdőszembe.

2. sor: Négy láncszemmel fordulok, majd
1 egyráhajtásos pálca és 2 szem váltakozása következik 6-szor.
3. sor: Öt láncszemmel fordulok, majd 1 kétráhajtásos pálca és 4 szem váltakozása következik 6-szor.

4. sor: 13 láncszemmel fordulok, majd
1 háromráhajtásos pálca és 7 szem váltakozása következik 6-szor.

5. sor: 18 láncszemmel fordulok, majd
1 négyráhajtásos pálca és 11 szem váltakozása következik 6-szor.
És folytatódik:
6. sor: 24 láncszemmel fordulok, majd 1 ötráhajtásos pálca és 16 szem váltakozása következik 6-szor.
7. sor: 31 láncszemmel fordulok, majd 1 hatráhajtásos pálca és 22 szem váltakozása következik 6-szor.
A 8. sorban

8. sor: 41 láncszemmel fordulok, majd 1 hétráhajtásos pálca és 29 szem váltakozása következik 6-szor.
9. sor: 52 láncszemmel fordulok, majd 1 nyolcráhajtásos pálca és 37 szem váltakozása következik 6-szor.
10. sor: 63 láncszemmel fordulok, majd 1 kilencráhajtásos pálca és 46 szem váltakozása következik 6-szor.
11. sor: 71 láncszemmel fordulok, majd 1 tízráhajtásos pálca és 56 szem váltakozása következik 6-szor.

Az ablakom 150 cm*150 cm.

Lehullott falevelek, vázába kerültek.


Ezek a minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ekkora ünnepség volt nálatok!!! Nagyon ügyesen felkészültél. Jók és ötletesek a dekorációk. Ha legközelebb pókhálóra lesz szükséged, szólj időben és küldök pár pókot!!! haha....

    VálaszTörlés
  2. Az igen jó nagy buli lehetett nálatok! :) A vattacukor készítőd nagyon tetszik! Hol lehet ilyenre szert tenni?

    VálaszTörlés
  3. Nem volt nagy, csak kicsi a lakás... :-)))

    A vattacukor készítő gépet a Metróban árulták, ezt Jani olyan március környékén vette - kifutó szériából. Elég sokáig porosodtak a debreceni boltjukban, úgy tűnik csak mi vagyunk ilyen bohók, akik vesznek. ;-) (A szülinapomra kaptam, mert mindenhol kérek vattacukrot. :-P)
    Van csokiszökőkutunk is (szintén a Metróból), de most - konyha híján - nem akartam bénázni vele (a csokit előre fel kell hozzá melegíteni, illetve higítani), de jó lett volna az is... Csinálhattunk volna olyat, h. gyümölcs csokimázzal vattacukor burokban...

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy megtaláltál, és elolvashattam ezt a remek halloweenbeszámolót. Eddig is imádtam a halloweent, de most még jobban felpiszkált, amit nálad láttam. Jövőre én is bedobom magam:)

    VálaszTörlés
  5. Hajrá!

    Mikor készülgettem, akkor jöttem rá, hogy jelmezes bulit is lehetne tartani - de akkor már megbeszéltük a pókerpartit.

    De ez is olyan, mint a karácsony: egyre több dísze van az embernek, egyre több kelléke: a terítőtől kezdve a karácsonyfa-talp takaróig, és néha a menü is változik. :-)

    VálaszTörlés
  6. Tök izgi, mert a nappaliból eltűnt a konyha és az előszoba is. :-DDD

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése