Házicipők

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Két zokni: Drops 111-31 és 114-22


A 111-31 mintáját úgy módosítottam, hogy nincs benne varrás, csőkötéssel kezdtem, majd a talpán csak feleannyi szemet szaporítottam, mint a felsőrészén. Ezért nem esett úgy össze, mint egy zokni... A sarokrészen összehorgoltam.

A 114-22 kicsit keményebb dió volt. Elvileg olyan 300 gramm fonál kellene hozzá, de 100 grammal dolgoztam: a cél egy rövid zokni volt; ráadásul egy színből. A minta színességét úgy próbáltam elérni, hogy lyukmintás lett a színes sor. Sokat bontottam és kötöttem újra a modellnél,(az első oszlopban az első próbálkozás látható: iszonyú bő lett), végül 19 szem helyett 8-ra kezdtem fordítottal, és ez a 11 szem különbség végig maradt a talpán: tehát a két oldalán minden második sorban 1-1 szemet szaporítottam 3-szor, ezután fordítottan folytattam . Az 58. sor után csúcsos orrához nem 4, hanem 2 soronként fogyasztottam hétszer. Aztán az oldalához minden adódó szembe egy-egy szemet szedtem fel körkötőtűre, és négy sor lusta-kötés, egy sor *egy ráhajtás, két összekötött szem*, majd egy sor fordított váltakozásával kötöttem 24 sort, miközben az orrát lefogyasztottam: az első 12 sorban minden második sorban 1-1 szemet a sor végén, a 13-24 sorban soronként 1-1 szemet a sorok végén és elején. Ezután összehorgoltam az orra oldalát, visszahorgoltam ugyanott és zoknikötőtűvel még kötöttem 6 sort a fenti mintával, végül 12-13 sornyi dupla patent mintával fejeztem be.

A mamusz-zokni pár kb. 4 órát, a rövid zokni kb. 4+6 órát vett igénybe. Egyik sem a hagyományos zokni minta, kihívás volt mind a kettő.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések