Egy szemből sapka

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A zöld pulóverhez készítettem egy sapkát is.


Susan B. Anderson blogjában mindig megcsodálom az állatkák elejét (vagy végét). Nagyon érdekes mintát adnak. Úgyhogy kísérletképpen elkezdtem egyetlen szemből kötni és kialakítani egy formát. 
Végül lett belőle egy sapka, ami erőteljesen emlékeztet egy rohamsisakra (a színe is és a formája is).

Persze fázisképeket nem csináltam...


Egy szemre kezdtem körkötőtűvel. (A magic loop technikát alkalmaztam.)
A következő sorban kétszer egy sima, egy ráhajtással 3 szemet szaporítottam.
Aztán minden sorban az ezek által kiadott vonal után szaporítottam egy-egy szemet (tehát soronként négyet). (A szaporítást az előző sorba visszaöltve csináltam, ezért nincsenek lyukak.) Igazán érdekes spirál jött létre, egészen hasonló eredményre vártam. :-)
Miután elértem a kívánt szélességet kialakítottam a sima sor-fordított sor átváltása mintát: 1 sor fordított, 3 sor sima, 2 sor fordított, 2 sor sima, 3 sor fordított, 1 sor sima, végül a maradék fordított.
A füleket úgy alakítottam ki, hogy 1-2-3 szemet fogyasztottam a középvonaltól elöl kezdve, majd hátul kezdve. A homloknál lévő részt hamarabb kezdtem el. Ez egy olyan sapka, ami nem akadályozza meg a fejforgatást. Viszont olyan, mint egy sisak.


Tetszik ez a módszer, de 
  • nem soronként, hanem két soronként kellene szaporítani, hogy kicsit csúcsosabb formát kapjak;
  • hosszanti mintával is ki kellene próbálni, de előzetesen át kell számolni, vagy mintát készíteni, hogy legyen elosztva! Ha már elértem a szaporítás végére, ott már késő indítani.
Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

Megjegyzés küldése