Maradékokból készült horgolt táska maradékoknak.

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Karácsony előtt többször a kezembe kerültek a fonalmaradékaim. Először az adventi faliképhez használtam fel belőle; másodszor a patchwork takaróba került. Egy ideig hányódott a szoba közepén a gubanc, aztán visszakerült az egész a helyére, a fonaltartó fiókomba. Itt pedig tovább keveredett a többi még nem használt gombolyaggal és félig lebontott pulóverekkel. Képzelhetitek...

Így amint befejeztem a karácsonyi meglepetéseket és főztem egy keveset, elkezdtem a fonaltartó-problémát megoldani.

Először nekiláttam csak úgy egy horgolt táskához, de nem lett sem elég nagy, sem elég jó. (Nyolc szemet horgoltam az első körbe és nyolcszöget adott ki a szaporítás, hamispálcákkal,. Eredetileg csak az alját akartam színesre horgolni, a többi nyers-színű lett volna. De egyszerűen nem tetszik a fehér horgolva.)
Ekkor még egyszer megcsodáltam ezt a táskát és a minta alapján nekiláttam. (Ennél 11 szemet horgolt az első körbe és egy 11-szöget ad ki a szaporítás, egyráhajtásos pálcákkal.)

Sikert arattam, viszont nem akartam annyira magas táskát, illetve mivel fonalvégeknek készítettem egy hálót is horgoltam rá. És ugye a színek teljesen eltérnek: Lucy a tavaszi színeket részesíti előnyben (annyira üde minden, amit készít); én viszont az őszieket.


A füle nagyon tetszik, eddig csak keresztben horgoltam ilyesmit, ráadásul egy színből, de ez a csíkos hosszában készült telitalálat.

Tükörrel szemben
A tetejére készült egy háló. 

Később rájöttem, hogy egy majdnem ugyanilyen táska van a Kötés-horgolás 1977-es számában.
Itt is 8 pálcával kezdik a horgolást.

Ez (a narancs-citromsárga fonalat leszámítva) mind maradék vagy ezerszer bontott...
A táskafüleket díszítő brossok.
A brossokból egy részlet. Ehhez hasonló levelet láttam itt, aztán megpróbáltam valami hasonlót készíteni.

2016-ban sikerült a maradékos táskámból kiüríteni a félkész műveket. Már kézimunkás, felkapós szatyorként használom.

Amennyiben szeretnéd megosztani ezt az infot, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ez a horgolt tatyó még mindig nagyon teszik.

    VálaszTörlés
  2. :-)

    Gyorsan megvolt, érdemes belevágni.

    De ez az első olyan munkám, amihez színkört is kellett rajzolnom. A három alapszín: sárga (drapp, narancs), piros (rózsaszín), kék (zöld) sorrendje szerint váltogattam a csíkokat. A véletlenszerű egymás után horgolással diszharmonikus lett az egész.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése