Képriport az italporos festésről

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!


Egy motring nyers gyapjú

Egy doboznyi színes italpor
  
18 bébiételes üveg és egy nagy tepsi
  
Egy óra áztatás és száradás után
  
A színminta


A színek tényleg ilyenek árnyékban.

A Rózsaszín pöttyök - gyapjúfestés oldalon megtalálod egyben a színeket.

Meleg vízben oldottam fel az italporokat, de később a lúgos és ecetes kísérletek során kiderült, hogy a hideg víz éppúgy jó. Nem főzögettem egyetlen pillanatot sem. Körülbelül fél órát áztak a vízben, majd addig öblítettem folyó víz alatt őket, míg színes volt a víz. A fényképeket száradás után készítettem.
A lúg inkább kifakította a színt, bár az is lehet, hogy a pigmentekből maradt kevesebb (bár ezt kétlem). Az ecet gyakorlatilag belenyomta a színpigmenteket az anyagba, a víz víztisztává vált nagyon rövid időn belül, a szín pedig besötétedett.
A kólás italporral azért kísérleteztem, mert a gyapjú közvetlenül a kivétel után nagyon szép sötét barna volt. Egy hét után már beszínezte a gyapjút, ecettel valószínűleg gyorsabb és szebb lett volna.

A kísérlet folytatódik: egyrészt folyékony tojásfestékekkel, másrészt konyhai hulladékokkal (mint a vörös káposzta külső levelei, málnamagvak, hagymahéja). Ezekkel megpróbálok kevert szálas anyagokat és pamutot is befesteni. (Azt feltételezem, hogy azokhoz már hőhatás is szükséges, viszont a konyhai hulladékokból főzéssel nyerjük ki a festékanyagokat - szóval egy füst alatt megoldható.)

Amennyiben szeretnéd megosztani ezt az infot, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Szia,
    kár hogy igazi piros, meg kék italpor nincs (a kool aid-nek van, és ki gondolná, hogy az e-bayről rendelve nem sokkal drágább mint az itthon elérhető Bolero???
    lehet a színeket bolondítani egy kis ételfestékkel, de ha csak tojásfestékkel, vagy ételfestékkel festesz mindenképp kell hozzá használni ecetet is!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm ezt a bejegyzést. Én is készülök ilyen műveletre, nagy segítségemre voltál.

    VálaszTörlés
  3. Peony!
    Igen, ecetes vízben fixálni kell a színt. Bár érdemes rögtön beleönteni a vízbe, nagyon felgyorsítja a dolgokat.
    A hét végén láttam az Intersparban Step italporokat 49 Ft-ért. (Bár az italporos dolgot - egyelőre - befejeztem.)
    A tojásfestéket pedig már megvettem, a fiolában jól néz ki... Két-féle piros is van benne.

    Kíváncsi leszek a konyhai hulladékos kísérletekre is.

    Csilla!
    Szívesen.
    Sikerült újat kikísérletezni (mindenhol azt láttam, hogy kifőzik italporban a gyapjút), és ilyen összehasonlító kísérletezést még nem láttam leírva...

    VálaszTörlés
  4. Zsófi!
    Eszméletlenül jól néznek ki a képek!
    A színek szuperek!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek a színek!

    VálaszTörlés
  6. Hú, ez nagyon tetszett. Még nem olvastam ilyet, hogy nem is kell főzni. Így sokkal egyszerűbb. Italport már én is vettem, fonal is van, de még nem mertem hozzákezdeni. De most fellelkesítettél. :) Nagyon szépek lettek a színek.

    VálaszTörlés
  7. Már csak ezért a leírásért is megérdemled a díjat ami nálam vár :)

    VálaszTörlés
  8. És ki sem mostad festés előtt? sokfelé azt is írja, hogy ultra mosogatószerrel ki kell mosni előzőleg...

    VálaszTörlés
  9. Persze, ki volt mosva.

    Mivel a nyersgyapjú elég büdös, amint hazahoztuk ki lett mosva. Kb. másfél éve áll már nálunk...
    Bár nem ultrával, hanem gyapjú-mosószerrel. Mi mosógépben szoktuk mosni, a gyapjú programjával (30 fokos vízben, és 800-as fordulatszámon centrifugával).
    Szerintem öblítve is volt, mert jó puha. Öblítőt amúgy is érdemes használni gyapjúmosáskor. Viszont festés előtt nem annyira nyerő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése