Horgolt táska 2

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az ötlet akkor jött, mikor a sok fonalat elkezdtem összepakolni utazáshoz. Hát a kézipoggyászom túl kicsi; a hátizsákba pakolás körülményes - no és, fent a vonaton hová tegyem a fonalat?, csak koszos; a kosarat nem tudom elvinni így, hiszen nem is cipeléshez van. Szóval csináljak egy tatyót. Legyen szögletes és csináljuk úgy, hogy először egyben meghorgolom a pántot és az alját.

Na, szóval, hát...

Kb. egy hét múlva kész is lett a pánt. Eddig jó voltam.

Aztán azt találtam ki, hogy 2:1 arányú legyen az oldala és az alja. Ez azért jó, mert nagyon könnyű fogyasztani, és azért rossz, mert az arányok nem lesznek jók (a szemnek az aranymetszés arányai szerint készült dolgok a kellemesek... A leghíresebb ábra.)- ez nem is lett volna olyan nagy probléma, ha sokkal szélesebbre horgolom a pántokat.
Maga a táska nagyon egyszerű: csak rövidpálcákból áll. A pántot oda-vissza horgoltam, soronként váltogatva a kéket és a zöldet. Majd a sorváltó részt a táska aljára helyezve a két oldalát ráhorgoltam a pántokra; szintén rövidpálcákkal úgy, hogy a sarkoknál 2-2 szemet (tehát soronként összesen 4 szemet fogyasztva) összekötöttem. A legvégén az oldalakra horgoltam egy-egy kispálcasort úgy, hogy 2-2 szemet összekötöttem - így lett megfelelő tartása az oldalaknak. Ezután az egyik oldalra recehorgolásos fedőt is készítettem, kétsoronként váltogatva a színeket. A pántot össze lehetne hajtani és összehorgolni, hogy táska-füle legyen, de házi célokra megfelel így is.
A fonalam egy Cataniához igen erősen hasonlító, de "Sport-kötőfonal" fedőnévre hallgató mercerizált pamut volt.

Elégedetlenségem oka az, hogy csak a fonalak fele fér bele, ekkor már nem lehet a tetejét ráhajtani (illetve lehet, de nem takar el semmit...) Másrészt a képzeletemben egy strand-táska lebegett - legközelebb készítek pár rajzot, mert talán akkor rádöbbenek, hogy nem jók az arányok.




Így hát csináltam belőle pár takarót.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ó én még a vart táskával se jutottam sehova, pedig már hónapok óta trvezem. Tetszik ez a szabadtéri horgolás, ilyet én is szoktam csinálni. Egyszer még séta közben is horgoltam, igaz csak a húsvéti táskát ami pici volt :)

    VálaszTörlés
  2. Ó, ne is mondd! Tavaly szeptember óta gyűjtögetem a nagyon sürgős varrnivalókat... (Például a télikabátom bélés-cseréje.)
    Bár a _tényleg_ sürgős és nélkülözhetetlen dolgokat megcsináltam. :-P

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a táskád!!!Én is szoktam így kötni.Mindíg van nálam valami,buszon,vonaton,kocsiban,persze nem én vezetek.:))

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm. :-)

    Azért is tettem fel, mert Helennél is volt erről szó. Ehhez a tavaszi napozáshoz tökéletes volt. :-)

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok a nyereményedhez!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése