Festés - második felvonás

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Folytattam a festési kísérletezgetéseimet.

Nagyon szerettem volna kék és zöld színeket is festeni, de kiderült, hogy az italporok ezt nem tudják. Mivel húsvét táján viszonylag könnyű ételfestékekhez hozzájutni, kapva kaptam az alkalmon és beszereztem kék és zöld folyékony festéket. Nézzük mi született ezekből. A festéskor a tojásfestésnél alkalmazott módszert használtam, de természetesen nem főztem meg a gyapjút, hanem hidegen beleraktam.

Pár cseppnyit használtam fel, kb. a fiola ötödét.

Három kb. 1,5 méteres darabbal kezdtem, hogy kiderüljön, aminek ki kell derülnie:


Egy nappal később:


A zöldből eltűnt a sárga pigment (vagy inkább csak  nagyon kevés maradt). Gondoltam, teszek egy próbát, vajon fog-e. És fogott! A második egy napos kör után még egyszer használtam a lötyit, akkor is fogott, és még ezután is volt pigment a vízben, valószínűleg még megszínezett volna egy kis gyapjút - de ekkor kiöntöttem.
A kéket is többször használtam, a harmadik festéskor összeöntöttem egy kevés kólás italporral, hátha besötétíti az anyagot. Ez nem igazán sikerült, bár csak pár órát hagytam állni.

Íme az eredmény:


Az egy vagy két napos áztatás között nincs jelentős különbség, bár két nap alatt egy kicsit erőteljesebb lesz a szín. A zöld 2. áztatása nagyon bejön nekem: szép türkizzöldet adott. 
Nem tudom, hogy fog viselkedni mosás közben, de szimpatikus megoldás a tojásfesték. A kéknek utánaolvasgattam; az indigó alkalmazása nekem rémisztő, semmiképp sem fogok itthon kénsavval kísérletezgetni... Ez inkább kobaltkék, a besötétítésével még megpróbálkozom. 

Természetesen a kísérletek kezdetekor éppen nem volt itthon sima ecet, csak tárkonyos és balzsamecet. A kék-zöldhöz a tárkonyosból löttyintettem, viszont kipróbáltam, hogy a mélybarna balzsamecet mire képes. Egy kevés maradék kávéval együtt.


Nos, úgy néz ki, ezt a nagyon sötét barnát nem e kettőből kapom meg - óriási csalódás volt mindkettő:


A kávés-balzsamecetes a második festés, gondoltam, nézzük meg, mi lesz, ha összeöntöm a kettőt. Még nagyobb csalódás: kicsit halványabb lett, mint a sima kávés festés... Szóval, a nagyon drága balzsamecetet nem érdemes ilyesmire ellötybölgetni...

És festettem italporokkal is:


Ami bevonzotta a lakásba az óriásdarazsakat!

Csináltam egy színátmenetes tekercset is. A pirosakból négy féle van, hát nem igazán látszik.
Viszont a belülről 2. szín narancs és kóla keveréke: tényleg besötétedett egy kicsit. Az italporos narancsot kissé tolakodó színnek tartom, ez egész kellemesre sikeredett.



Amennyiben szeretnéd megosztani ezt az infot, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ez nagyon jó és nemcsak játéknak!
    Mondd, az italporokkal sima textilt is lehet festeni- szerinted? próbáltad már? (én most Procionnal festek...)

    VálaszTörlés
  2. Látom, téged is megfertőzött a fonalfestés! :-)

    VálaszTörlés
  3. A négyszínes színátmenetesnek melyik italpor adja a külső (rózsaszínes) színét? Az nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  4. Zazálea!

    Én nem próbáltam, mert akik igen, mind azt írták, hogy nem sikerült. Abban biztos vagyok, hogy csak úgy beletéve nem fogják meg a pamutot, biztos, hogy forralni is kell, és szerintem kell valami, ami "belenyomja" az anyagba a pigmenteket. Valami lúgos kémhatású (emiatt viszont biztos, hogy fakóbbak lesznek a színek). De ennél tovább nem jutottam; majd, ha elfogy az anyaghegyem, talán foglalkozom majd a problémával. ;-)

    VálaszTörlés
  5. Gabi!

    Mit tagadjam. :-)

    De (még) nem fonok. ;-)

    VálaszTörlés
  6. Zsupszi!

    Korábban már bemutattam az italporokat: http://rozsaszin-pottyok.blogspot.com/2010/03/kepriport-az-italporos-festesrol.html

    Az itt szereplő 1-re tippelek, de meg nem esküszöm rá; nem volt most jelentősége. :-)
    Elvileg az 1991-es bejegyzéseimben van külön-külön, színhelyesen minden, de még adós vagyok a többséggel. :-P

    VálaszTörlés
  7. Zazálea!
    Én pamut-akril fonalat is próbáltam, szintén félóráig, kb 90 fokon, de szinte nem is maradt benne semmi. Épp csak nem hófehér a fonal.

    VálaszTörlés
  8. Látom, jól elvagy! :) Nagyon szép színek, de az emberben óhatatlanul felmerül, hogy lehet majd tisztítani az anyagot? Nagyon izgi az egész. Én is fenekedek néhány gyanútlan csipketerítő ellen, de egyelőre csak békésen, teával.:)

    VálaszTörlés
  9. Zsupszi és Zazálea!

    Azt sem tartom kizártnak, hogy be kellene pácolni az anyagot pár napra (azt már sikerült kitapasztalni, hogy hűtés nélkül egy hét alatt bepenészedik az egész...), és utána ráfőzni.

    Mostanában sokat olvasok a textil-festésről, a gyapjút nagyon könnyű festeni (arra kell vigyázni, hogy ne legyen túl lúgos a festék; kivétel az indigó); de a többihez szükségesek a trükkök: pácolás, főzés, vegyszerek - a természetes alapanyagoknál. És végül is, - állítólag - az italporok is természetes anyagokból kivont színezőkkel készülnek.

    VálaszTörlés
  10. Belinda!

    Az italporok nem igen fognak ereszteni (ezt már kipróbáltam), a kávés, ecetes sem; a tojásfesték kérdéses. Ezeket most használni fogom, úgyhogy valószínűleg kiderül. :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szépeket festettél.
    És gratula a fonalnyereményhez! :))

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm szépen, Macus!

    Remélem, holnap megkapom - ma járt erre a postás...

    VálaszTörlés
  13. Köszi az élvezetes élmény beszámolót a festésről! A kék és zöld árnyalatok így együtt nagyon jól mutatnak. Egyből beindult a fantáziám... :) Kíváncsian várom a folytatást! ;)

    VálaszTörlés
  14. Ja, és nagyon tetszenek a profi kísérleteid! :-)

    VálaszTörlés
  15. Türkizkék és limezöld italporok amerikában vannak (kool aid)-e-bay ről lehet rendelni, nem is kerül sokkal többe, mintha a sarki közértben vennél Bolero-port. Viszont ezek CSAK s protein (fehérje) alapú szálakat fogják meg, (gyapjú, selyem, alpacca) a pamutot, lent nem!!!

    Hogy nem fonsz??? Én is azt hittem a hátam közepére sem hiányzik még egy idő/hely/pénzigényes hobbi...
    Úgyhogy én azt hiszem MÉG nem fonsz.. de már érik ;-)))

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése