Füzetborító

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!


A már befestett fonalaimat használtam fel (1., 2., 3.), rövidpálcákat horgoltam.Úgy mértem rá a füzetre a munkát, hogy kicsit meghúztam - ezért feszül ki olyan szépen. A belső fülecskék natur színű fonalból vannak. Miután elkészült maga a borító, összevarrtam a füleket a külsővel, majd ezekre a varrott részekre hamispálcákat horgoltam, a fennmaradó széleit rövidpálcával körbehorgoltam. A széleket végül gyöngyös kagylómintával fejeztem be (de ebben a sorban sem horgoltam, csak hamis rövidpálcákat a fülek fölé). 
Kész volt a test, elkezdtem díszíteni a borítót, és kialakítottam egy mobiltartó rekeszt. A festés közben készült színátmenetes fonal adta magát a csigavonalhoz, így horgoltam egy csigát. Mérés és a fonalam kifogyása után kiderült, hogy a rögzítéshez már nem elég  - így filé-horgolás(szerűen) egy védőhálót szerkesztettem a csiga alá. Természetesen van feje is, szeme is - ez teszi lehetővé a biztonságos hurcolást. :-) A fejet nem tömtem ki - nekem így jobban tetszik. 
A tollat is rögzíteni szerettem volna a borítóhoz, ezért egy ici-pici hurkát horgoltam az egyik végére, majd hímeztem egy felső rögzítő láncot is hozzá. Ez a hurka adta magát (a csigával együtt), hogy többet is készítsek belőle, mintegy virágszirmokként elhelyezve a füzetem tokján. Ezután még került rá néhány kék fűszál.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Nagyon helyes! Tiéd az egyik szavazatom! :)

    VálaszTörlés
  2. Imádom ezeket a színeket! Olyan hippis. Tudod, amikor a képre nézek, megértem a "fedőnevedet"!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm. :-)

    Bár a színekről az italporok tehetnek. ;-)

    VálaszTörlés
  4. Igen, úgy pőrén vadítóak voltak, de megszelidítetted őket. :D

    VálaszTörlés
  5. Hú! Vagy egy órája elkavartam egy teljesen távoli oldalról, és hova jutottam? Akkor ez a mű csak a nyereményes festett fonalakból születhetett.

    VálaszTörlés
  6. Nem, nem. Azt valamilyen növényi (igazi növényi, amit én veszek, gyűjtök) festékkel fogom színezni; vagy kifejezetten gyapjú festékkel. (Vagy marad natúr, mert nagyon szeretem ezt a sárgás színt is, és ráadásul jól áll.)
    Ezek kísérletezgetések az itthon nagy mennyiségben fellelhető merinói gyapjakkal. :-D

    VálaszTörlés
  7. Hajrá!
    Szívesen segítek, ha szükséged van rá. :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése