És most következzék...

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A Judy Becker-féle "Magic Cast on for Toe-up socks". Ez a legjobb módszer a szemek felszedésére, amit valaha használtam. Az utolsó két képen meg lehet szemlélni azt, hogy egyszerűen nem lehet megállapítani, hol ér össze a két fél. Nincsenek zavaró hosszú szemek és nem kell trükköket bevetni.

Ez is dupla szálas kezdés, vagyis a szokásos módon hagyok egy hosszú farkincát és a fonalat feltekerem a feszítő ujjamra a szokásos módon.

Én kicsit máshogy kezdem, mint a Knitty-s cikk, de ez részletkérdés. Így a szemfelszedéskor alsó, kötéskezdéskor felül lévő tűn lévő szemmel tudok kezdeni, nem esik le a szem.

 Az alsó tűre a szálfeszítő mutatóujjamról hurkolom rá (csak úgy simán),
a felsőre a hüvelykujjammal feszített farkincát tekerem rá a tűre.

Majd felváltva csavarok a mutatóujjamról az alsó tűre és a hüvelyujjamról a felső tűre.
Hurkolás közben a szálak keresztezik egymást, de ez automatikusan kijön, nem kell külön összecsavarni.
(Annyira gyorsan megy, hogy képtelen voltam lefotózni, nem állt meg a kezem.)

A felcsavarást a csavaráskor felső tűvel fejezem be, majd megfordítom a tűket és elkezdek kötni. 
Vigyázok, hogy ne csavarjam (vagy ne kössem egyszerűen, ha épp úgy szól a minta).

Ezután folytatom az első orrnál bemutatott módon.
És:

Kész.

Színe.

Fonákja.

Nagyon-nagyon ajánlom. Legutóbb a sapkát is így kezdtem (aztán jól elrontottam azzal, hogy összehorgoltam hátul, elvégre mégis csak kell eleje és hátulja. De egy szállal végig tudtam kötni.)

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. huu, de ötletes ez a zoknikezdés. Elmentem, hogy mikor ráveszem magam egy pár zoknicska elkészítésére akkor így kezdkem el.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is, pedig nagyon ragaszkodom az én kis csőkötéses módszeremhez. De ez klasszisokkal jobb. (Viszont azt tudom fejből, ezt még én is nézem...)

    És nem csak arra jó.
    Ha egy pulcsit oldalirányban kötsz, akkor tökéletes középkezdést ad. Vagy egy baktus szeretnél kötni, és zavar, hogy a két oldal eltér... Vagy egy kámzsanyakat, vagy egy lábszárvédőt (kamásnit, ami az idén nagy divat, és nagyon praktikus is: a rövidszárú csizmákból hosszabbat csinál, és ha összekened, csak be kell dobni a mosógépbe), stb.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése