Törlőruhák (kicsit részletesebben), avagy a válasz a kérdésre

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az előző bejegyzésem kicsit hamarabb ment ki, mint ahogy szerettem volna. Ez az átka az előre megírt jegyzeteknek és a szórakozottságnak.

Szóval kezdem elölről. A megújuló konyhámba szükséges lesz néhány jó nedvszívó törlőruha. Ezeket csak a mosogató tisztítására fogom használni, még pedig a Flylady-szerinti mosogató-kitörlésre. Mindegyik darab nyers, tisztítatlan gyapjúból készült, ezért a gyapjúban meghúzódó növényi maradványok is benne vannak. Ha minden terv szerint fog menni, akkor szépen össze fognak filcesedni a szálak és zsugorodni fog egy picit az anyag. 

Egy tucatot készítettem, más-más mintákkal.

Az alapdarab:

 Alapdarab: 4,5 feles tűvel, 31 szemre, 7 sor lustakötés, majd 5 szem lusta-, 21 harisnya- és ismét 5 szem lustakötéssel folytatom. A harisnyakötés 31. sora után ismét kötök 7 sort lustakötéssel, leláncolom és a sarkánál horgolok 10 láncszemből egy kis hurkot.

Domború ,,K"-val:

A betűt is lustakötéssel készítettem, sima négyzetrácsos papíron terveztem meg.

Lyukmintás ,,K"-val:

Ez ugyanarról a kockáspapírról készült, csak középről indulnak a ,,K" szárai.

Rizskötéses szegéllyel készült alapdarab:

A rizskötés laposabb és szélesebb a lustánál, tehát a szélén csak 4-4 rizsszem van, a harisnyakötés 34 sorra bővült.

Rizskötéses szegélyű domború mintával:

A minta eredetileg keresztszemes minta volt, lövétei rózsás nagymesterke a hivatalos neve. 

Rizskötéses szegélyű domború mintával:

 Ez egy filigrán kisvirág.

És együtt a hat:



A minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Most eszembe jutott a csúfos kudarcom a FlyLadyvel :-D
    De a törlőruhák jópofák, lehet, hogy kéne kötnöm nekem is, és akkor legalább úgy érezhetem, hogy foglalkozom a konyhámmal :-D

    VálaszTörlés
  2. A hülyeségeket kiiktattam, de a mosogató és mosdókagyló kitörlés átlagos napokon tényleg nem rossz ötlet. A reggeli és esti két percektől és ettől szinte rosszul éreztem magam, mert olyan patikai rend volt...
    Na, de most úúúgy szét vagyok csúszva, hogy megint egy pár hét lesz, hogy összekapjam magam. ;-DDD

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése