Bevezető a Sock Innovation megkötéséhez

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A karácsonyi ajándékokat a Sock Innovations alapján kötöttem. 



Zokni-gyapjút használtam mindhez, mely jellegzetessége az, hogy tartalmaz műszálat is, ezáltal az élettartama hosszabb. Könnyű kezelni is: a szokásos gyapjúprogramon, vagy 40 fokon lehet mosni. Előfordulhat, hogy a használat közben szöszölődik, ezt mi szösztelenítővel szoktuk eltüntetni, de kézzel is le lehet szedegetni.

A zoknikat kettes zoknikötőtűkkel kötöttem. 

Minden zokni a "top-down" módszerrel készült. Ezeket én mindig 3 sor csőkötéssel kezdem, mert így a zokniszél rendkívül rugalmas marad - ez fontos a kényelemhez. A sarkokat is ugyanazzal a módszerrel kötöttem: a sarok magasságának megfelelően a hátsó részt megkötöttem, elkészítettem a sarok-gömbölyítést, majd a szélszemeket felszedve a talp mellett az oldalán fogyasztottam megfelelő méretűre. Az orrok esetén váltogattam a módszereket: a gyorsan befejezhető 6-8 szem/sor fogyasztást, a "háromszög-orr" módszert és a legömbölyítéses módszert váltogattam - azonban ezek nem térnek el abban, hogy szimmetrikus zokniorrot adnak, hiszen nem állt rendelkezésemre szabásminta.

Az egyes posztokban a mintától való eltéréseket jegyzeteltem ki magamnak, illetve a szem- és sorszámokra vonatkozó kulcsokat. Mindenhol leírtam az elkészítéshez szükséges időt is.

Nekem nagyon izgalmas volt végigcsinálni a darabokat, remélem tetszeni fog a sok-sok zokni.

Amennyiben szeretnéd megosztani ezt az infot, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ó mennyi mennyi zokni!Én is örültem volna egy meleg zokninak.:)Évekkel ezelőtt én is kötöttem egy jó párat karácsonyra...ideje lenne újból gyátani egy párat.

    VálaszTörlés
  2. Ez igen!
    Én is rengeteg zoknit kötötte karácsonyra, de rajtam is túltettél!
    Én nem apróztam el, az aldis zoknifonalat duplaszállal és 3,75-ös tűvel kötöttem, de olyan is volt, hogy 3 szállal 5-ös tűvel-sietnem kellett.:)
    Köszönöm, hogy megtanulhattam Tőled az orrnál való kezdést, azóta a sapkákat is fentről kezdem!
    Ha felteszem a képeket, Rád fogok hivatkozni!

    VálaszTörlés
  3. :-D Köszönöm. 15 párat csináltam most Karácsonyra.

    Kicsianya! Örülök neki. Még nem végeztem ki teljesen az orrtól felfelé kezdés módszereit, a középkezdés hiányzik épp. Jövőre folytatom. És haladok felfelé is. ;-D
    Amilyen pici egy zokni, annyi lehetőség rejlik benne!

    VálaszTörlés
  4. Hűha! Ez jókora kupac zokni, és ahogy belepillantottam a ravelry-s képekbe, igencsak részletgazdagok.

    VálaszTörlés
  5. Igen, izgalmas minták. :-D

    Egyet leszámítva, nagyon szerettem kötni mindet. :-D Akadt köztük olyan, aminek a második párnál sem tudtam a mintát megjegyezni. ;-D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése