Beszéljünk még - a Karácsonyról

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A tavalyi karácsony a bábok, jelmezek, maszkok jegyében is telt. A slágertéma a bábszínház volt. Készen vettük, és persze szereztünk be néhány kész-bábot is, de csináltam is néhány fejnyi figurát.

Ilyen a három kismalac, és persze a farkas.

Aztán három királykisasszony

A kisvakondhoz készült vakondtúrás is

A bábok leírása:
Minden fejet ugyanúgy horgoltam, de máshogy "díszítettem". A disznóorrokat, disznófüleket, a farkas orrát és fülét, valamint a hajzatot még a teljes összeállítás előtt apllikáltam a fejekre, a kitömés és a nyakkal való párosítás előtt.
A fej: amigurumi golyót készítek 5-5 szemből, duplázva addig, míg 20 szemem nem lesz. 20 szemmel 3-4 sort horgoltam, majd egy sorban 10 szemesre csökkentettem a szemszámot. Ezután elkészítettem a szemeket, szájakat. 
A disznóorr: 6 rövidpálcát horgoltam egy hurokra, majd még egy sornyi rövidpálca következett erre a 6 szemre. Ezután felvarrtam a fejre. 
A fülek: egy hurokba: 2 szem és 3-4 egyráhajtásos pálca egyszerre befejezve, majd 3 láncszem után visszaöltöttem a hurokba. Jól összehúztam és a fonalam két végét a fej megfelelő pontján áthúzva, belül jól megcsomóztam.
A farkas orra bonyolultabb volt, mert icike-picike lukas téglát kell hozzá készíteni. Felülről kezdem: 3-4 láncszemre, 2-3 rövidpálca (ez függ a fonalvastagságtól, lényege, hogy arányos legyen). Ezután egy sor hamis rövidpálca fehérrel úgy, hogy körbehorgoljuk a pici csíkunk két hosszanti oldalát és az egyik rövidebbet szaporítás nélkül (itt lehet egy rövidpálca és egy hamis rövidpálcát is váltakozva horgolni, de elég aprócska, nehéz formázni), majd egy sor hátsó szembe öltött rövidpálca sor az eredeti orrszínnel, majd alul kifordítva összedolgozzuk a következő sorban. Ezt úgy csináltam, hogy a szemközti oldal szemeit hozzáhorgoltam a rövidpálca készítéskor a második áthúzással. Kitömtem, megformáztam, hogy farkasorr legyen és felvarrtam a fejre. A farkasnak fekete színjátszós gyöngy-szemei lettek: szerintem igazán vad, villámló tekintete lett.
A királykisasszonyoknak különféle hajakat csináltam: a göndörnél a teljes hajtömeget a fejen keresztül kihuzigáltam, csak a két végét rögzítettem, a vörösnek ráhurkoltam az egyes szemek közé (félbehajtom a szálat, horgolótűvel beszúrok a szemek közötti lyukba, áthúzom a szálat a félbehajtásnál és ebbe a hurokba belefűzöm a szál másik két végét, meghúzom, jöhet a következő), a fonál-szőke pedig úgy készült, hogy horgoltam 2 láncszemsort: egyet a fru-frunak, egyet a lófaroknak, ezekbe belehurkoltam a fonalat (a vörösnél is alkalmazott technikával) és rávarrtam a fejre. Kicsit dúsabbra lehetett volna csinálni: 2-3 szálat összefogva.
A nyak és az összedolgozás: a nyakat pont úgy kezdem, mint a fejet, de csak 10 szemig szaporítok. Ezután körbe-körbe horgolok úgy, hogy kb a fej két-harmadáig be tudjam illeszteni ezt a hengert. Mikor megvagyok, akkor fogom a fejet és jó keményre kitömöm (flízzel, illetve fonálmaradékokkal), beillesztem a nyakat és a fej 10 szemét összehorgolom a nyak 10 szemével. A királykisasszonyoknál ezen a ponton színt váltottam és még horgoltam 4-5 sort, folyamatosan próbálgatva az ujjamra.

A vakondtúrás ehhez a vakondhoz készült: akkora láncszemsort horgoltam, amin kicsit erőltetve kifér a vakond. Ezután egyráhajtásos pálcákkal körbe-körbe horgoltam úgy, hogy az első körben kb. 6-7 szemenként szaporítottam, majd a következő körökben ezekre szaporítottam rá. Vigyáztam arra, hogy kúpot kapjak, ne harangozzon a "szoknya". Mikor már eltűnt a vakondtúrásban az egész báb, akkor készítettem egy zöld sort úgy, hogy véletlenszerűen visszaöltöttem 1-2-3-4-stb sort. A visszaöltéseknél az előző sor pálcájánál mindig áthorgoltam, hogy ne csússzanak el a szemek, illetve, hogy ne feszüljenek meg túlságosan. Még lehetett volna néhány virágot is rávarrni, de gondoltam: a gyerkőcöknek is hagyok valami kreatív kibontakozási lehetőséget.

A minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések