Sapka

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Devonnál már megmutattam a sapkámat, ami a sálamhoz, zoknimhoz és kesztyűmhöz készült.


Mindegyiknek ugyanolyan rombuszmintája van. 


A képen jól látszik a minta, amihez Gabella sapka-mintája adta az ihletet. Az alsó pánttal kezdtem, talán egy kicsit vastag lett, így viszont kényelmes. Kilenc borda. JB csodakezdését alkalmaztam (a zoknikezdéseknél részletezem). Olyan hosszúra kötöttem, hogy jóóól kinyújtva körbeérje a fejem, ekkor a hátoldalán összekötöttem a két végét. (Persze lehetne kitchener's stitch-et is használni, de akkor nem tudnám, melyik az eleje és melyik a hátulja.) Mikor ez kész volt az oldalánál (ahol előbukkantam az oldal összekötés végén), felvettem úgy a szemeket, hogy az oldal szélszemekbe és azok közé is öltöttem. Ekkor 24*6 szemem volt, így 6-szögletes sapkát készítettem. A rombuszmintát 16 szemmel kezdtem (bár, mintha lett volna egy kis kavarodás és 15-tel vagy 17-tel kellett volna - sajnos, az idő homályába vész...) és közé bebiggyesztettem 2-2 bordát. A mintával fogyasztottam, majd a fogyasztást tovább folytattam úgy, hogy a bordák sima szemei maradtak meg, végül mind a hét dupla bordát negyedeltem, a megmaradt 7 szemet egyszerre, fonalbehúzással zártam le.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Nagyon klassz!A széles bordás pánt bizonyára jól védi a füledet!

    VálaszTörlés
  2. A látszat csal. Inkább csak jól a fejembe tudom zúzni. :-DDD

    Hidegben a Kama szélálló sapkámat hordom. :-P

    VálaszTörlés
  3. De jó lett ez a sapi! Örülök, hogy ihletadó lehettem! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése