Tarkabarka férfi zokni 2

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A másik tarka-barkának megfelelően készült, de kipróbáltam hogyan lehet

a magic looppal

egyszerre

két zoknit

kötni!

És sikerült, szuper, és nem kell emlékeznem arra, hogy most a 4. sort, vagy 5. sort választottam és lekötöttem az útsót, vagy mégsem? Mert ezeket sokszor elfelejtem lejegyezni.
Szóval csak ajánlani tudom. Az első eleje, a második eleje, a második hátulja, az első hátulja a kötés sorrendje. Értelemszerűen két gombolyagból kötöm: a szálat váltom a zoknik találkozásakor. A kötésjelölést az első pár elején csinálom (vagy, ha mindegyiknél szükséges, akkor ennél feltűnően eltérőt).

Maradtam a külön saroknál, ennél a módszernél különösen fontos, hogy rugalmas segédtűt, -szálat használjunk. (Én fonalat használok, elütő színnel.)
46-os lábra.

3-as körkötőtűvel kezdem és felszedek 10-10 szemet JB csodás módszerével. 




48 szemre szaporítom: minden 2. sorban 4-4 szemet szaporítok a széleken (alsó jobb, alsó bal, felső jobb, felső bal, 1-1 szemet).
Felső rész bordás, alsó sima. Rögtön elkezdem.
40 sort kötök, majd elkezdem a sarokmagasítást: minden 2. első sorban a talp két szélén 1-1 szemet szaporítok hatszor. A 13. (53.) sorban segédtűre veszem a talp szemeit (a kezdő 24 + a 12) és egyúttal felszedek a JB csodás módszerével 2*36 szemet (az alsó 36 szemet is segédtűre veszem) és folytatom a bokával. A segédtűre veszem itt csak egy kifejezés, igazából átvezetek a szemeken egy eltérő színű szálat. Ezután, mintha mi sem történt volna, folytatom az egészet a dupla patent mintával a 110. sorig.  A 111. sorban sima patenttel folytatom, ezt úgy csinálom, hogy a duplákban egy simát és egy fordítottat megcsavarok. Ezután egy elasztikus szálat hozzáfogok a fonálhoz, és kötök még tíz sort, az utolsó sorban egyúttal egyszerűen leláncolom a szárakat (ezt általános használatra kötöttem).
Ezután felszedem a segédtűn lévő szemeket (ezért jó az elütő szín, mert sokkal könnyebb úgy felszedni, hogy látom, hová kell böknöm) és simakötéssel megkötöm a sarkat. Ennél a zokninál minden sorban fogyasztottam, míg 18 szemem nem maradt, amit elvarrtam a végén.



Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ezt nem pontosan értem, de mindenesetre tök jó ötlet egyszerre kötni. Mert akkor egyformán lesz laza vagy szoros a szál stb.

    Nekem van két horgolt csipkefüggönyöm, elvileg tök egyforma és az egyik mégis 10-10 cm-rel kisebb mindkét irányból, egyszerűen mert közben készítettem egy sapkát vastag gyapjúfonalból és lazábbak lettek a másik függönyön a szemek. :o(

    VálaszTörlés
  2. A damilon huzigálom közben a szemeket és cserélgetem a gombolyagokat. :-D
    Addig bonyolult, míg ki nem próbálja az ember.
    Azért is jó, mert összesen egy kötőtűre és egy merkelőtűre van szükség. ;-D

    Horgolás közben is meg lehetne csinálni, egy-egy sort itt is, ott is készíteni. A nagyi négyzetnél szoktam úgy csinálni - persze unalmas egy kicsit.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése