Metamorfózis avagy Pulcsi viktoriánus beütéssel

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A -n találtam a következő projektet:

Tinyowlknits Shakespeare in Love pulóvere

Bevallom megihletett ez a puffos ujj és épp formálódó, make-over kötésemben én is kipróbáltam, milyen. Odáig vagyok tőle, annyira, de annyira elragadt!

Ilyen volt eredetileg - iszonyatosan kövérített...

A terv

Ilyen lett - már csak egy kicsit kövérít...

A pontos leírását nem tudom megadni, de azt leírom, hogy hogyan készült.
144 szemmel kezdtem az egész pulóvert, 4,5-es tűvel, körben. A darázsfészek mintát 8 szemből csavartam, kétsoronként 1-1 szemet csúsztattam, majd a következő 2. sorban kereszteztem a sima sodronyokat. Ezt megismételtem ellentétes keresztezéssel, a váltósorban előtte csináltam meg a csavarást (ha ez mond rajtam kívül bárkinek valamit.) Hamar rájöttem, hogy 128 szemmel kellett volna kezdenem, ezért előzetes szándékaimmal ellentétben ezt a két mintaszakaszt fogyasztottam a derekánál. Miután elértem a mellemig (ez 6 ismétlés volt), a hátán a simákat összekötöttem, illetve az utolsó csavarások során a fordítottakat is simán kötöttem. Itt 20 sor harisnyakötés, majd a karöltő. E: 5-3-2-1, H: 2-1-1 szem fogyasztás. A hátán az 52., az elején a 48. sorban kezdtem a nyakkivágást, H: közép 12, 2-1-1; E: közép 8, 3-2-1. A 60. sor után a kitchener's stitch-csel varrtam össze a két oldalt (Megj.: innentől kívülről-belülről öltésnek hívom majd).
Ezután a karöltő 34. sorát megjelöltem és a színén, a vállak felé, körben elkezdtem a szemeket felszedni úgy, hogy minden szélszemet és a köztes szemet is felvettem. Mikor körbeértem a következő sorban egy sima-egy ráhajtást kötöttem a két jelölés között, majd minden második sorban az éppen adódó széleken a szélszemet és az előző sor szélszem alatti szemét is lekötöttem, simával, illetve plusz egy szemet kötöttem még hozzá. Ezt így folytattam 53 soron keresztül, majd a maradék szemeket ráhajtás és egyéb trükkök nélkül hozzákötöttem és elkezdtem körbe körbe haladni, egészen az 59. sorig.



A 60. sorban arányosan elosztva fogyasztottam 56 szemre az egészet (263 szemet számoltam, de utólag be kell látnom, hogy valahol csúnyán elszámoltam...). A fogyasztás a gyakorlatban 3-3, illetve 5-5 szem összekötését jelentette. Hogy szép legyen (ami egyébként nem is látszik...) úgy csináltam, hogy a középső szemek legyenek elől a két/négy szélső pedig ez alá kerüljön. (Az utsó szélsőket szembe fordítottam a 9. sorban - azaz csavart simát kötöttem - az első hármat átvettem a jobb tűre, majd ezt fordítva visszacsúsztattam a balra és az öt szemet egyszerre lekötöttem. Bevallom, hogy a második ötös után horgolótűvel csináltam, mert arról nem csúszott le a szál.) Ezután egy sor sima, majd ismét elkezdtem a darázsfészkes mintát kötni. A karon 7 mintaismétlésről 5 mintaismétlésre kell fogyasztani, de a "szokásos" egyenletesen elosztott nem igazán mutatott volna jól, ezért a mintában fogyasztottam kétszer: egyszerűen a fordított-sima csavarásoknál nem csavartam, hanem csak összekötöttem egy simát és egy fordítottat simával a minta szerint; majd a simákat az első csavarással 1-1 simára redukáltam, a következő szakaszban a simák csavarásakor eltüntettem a fennmaradó 1-1 szemet. Egyszer a felkar szakaszon, egyszer az alkar szakaszon. A kart ismét hosszúra kötöttem, a végén 2s-2f-nél még kötöttem rá 3 sort és egyszerűen leláncoltam. Ezáltal raffolt benyomást tesz.
A nyakához sokáig gondolkoztam azon, hogy milyen legyen, végül miután elkezdtem kötni kikristályosodott a megoldás is: a derékrész darázsfészkes mintáját kötöttem, a végén az utolsó csavarásokkor 4-4 szemet szaporítottam minden második sima hurka között. Ettől raffolt nyakat kaptam, ami igazán illett a pulóver stílusához.


Végül a gomboláspántra horgoltam pár gomblyukat, illetve a gombok helyett romantikus gyöngyöket használtam.


Megjegyzés: Ha nem szükséges ennyire puffos ujj, akkor nem kell ráhajtásokat kötni az ujja első sorban, illetve a szélszemeknél sem, ekkor a szélszemet és az alatta lévő szemet, egyszerre célszerű lekötni, hogy ne keletkezzenek lyukak.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ejha! :o) Egy selyemszoknyával még báli felsőnek is elmenne. Nagyon jól néz ki és neked jól is áll. :o)

    VálaszTörlés
  2. Igen, a krinolin az hiányzik nekem is. ;-D

    VálaszTörlés
  3. Hűű, nagyon romantikus. Szép lett.

    VálaszTörlés
  4. Ez tényleg nagyon romantikus és nagyon szép is. Ettől kevésbé puffosat én is kötöttem a lányom egyik pulcsija volt ilyen puffos ujju, tényleg olyan romantikus :)
    Csini vagy benne, egy szép hosszú szoknyával nagyon jól mutatna...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése