Előrejelzés

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Kötésminta alapján készült - többé-kevésbé. Ugyanis tetszett a kardigán formája, csak a minta... Én - bevallom - nem szeretem a bogyókat, ebben pedig túl sok volt. A Ravelry-ben viszont az a nagyon szuper, hogy egy-egy minta esetén, az összes többi változatot is egyszerűen meg lehet nézni. Így jutottam el egy olyan változathoz, ami nagyon tetszett nekem. Meg ugye, rózsaszín! Igaz, én egy fekete kardigánt szerettem volna kötni, ezért kerestem egy fekete változatot is.


A módosításaim a következőek (M-es méret):
  1. nincs egy bogyó sem.
  2. a csavarásokat sűrítettem: négy soronként van egy csavarintás.
  3. a derékrész minta szerinti 20. sora után átváltottam a vastagabb tűre és a derékvonal mentén kétsoronként 4-4 szemet szaporítottam négyszer. (160 szemre) A 20. sortól vékony tűvel a minta szerint folytattam.
  4. a gomboláspántokat folytatólagosan kötöttem: az utolsó előtti sor után elkészítettem az arra az oldalra eső pántot, majd leláncoltam az alját és innen is elkészítettem a gomboláspántot. Itt is kötöttem egy sima sort leláncolásként.
  5. Az ujja esetében nem tetszett a vége kidolgozása, ezért végig megkötöttem a mintát, majd a 3 fordított kötéses tömb után a sima sorban minden 3. szem után szaporítottam egy szemet és a kézfejemet eltakaró ráncolt kézelőt készítettem. A végén nyolcas horgolótűvel láncoltam le. 
Pénteken a vonaton kezdtem el, szerda délutánra el is készültem és nem csak kötöttem, de kirándultam (az alant látható vonaton nem kötöttem), dolgoztam és könyvtárban nézelődtem is.


Nagyon ügyesen az ujja bevezető szálat visszavezettem a fonalba, így nem kellett csak a végeket eldolgoznom és a 10 gombot felvarrnom. Egyúttal rendbe szedtem a nappaliban lévő kötős fiókomat is - úgy másfél év után... Szóval van némi különbség egy jó kötésminta és a saját agyszülemények között - gyorsaság tekintetében.


Egyúttal ez a kardigán része a gardrób-ürítésnek is, egy szürke, nem kézi kötött kardigánom cseréltem le, amit sosem gomboltam be, mert elég furán kidudorodott a gomboláspántja. Az újjal nem lesz ilyen gond.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

    Megjegyzések