Laminária

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Ki ne ismerné ezt a Knitty mintát a 2008. évi tavaszi számból? Ajánlom mindenkinek, mert tök egyszerű, nagyon jó képes mintája van. Gyors sikerélményt nyújt! És szerintem nagyon jól van összeállítva a 3 (4) minta, nagyon harmonikus.

Viszont én nem hordok kendőt....

Nos nem probléma, a minta többféleképpen is felhasználható. Tavaly egy mintás ujj készült, az idén pedig kardigán. S, hogy miért? Vettem egy új nadrágot, hozzá egy felülről bővülő felsőt, de sajnos a mostanában viselt szűk zakóim, kardigánjaim nem illenek össze velük... Elkezdtem keresgélni a mintákat. Egyet találtam, ami nagyjából elfogadható volt.
Nos mi legyen?
Egyszer csak szembe jött egy Laminária kendő, aztán még egy, nekem meg beugrott: ja tényleg, ezzel lehetne valamit kezdeni.

Mondanom sem kell, fényképezni eddig semmit, de leírom, mit csináltam: Judy Becker csodás kezdésével indultam, 64 szemmel. Kötöttem, kötöttem csillagmintával - mindkét irányba. Mikor eljutottam a 20. ismétlésig, akkor felszedtem az oldalán a szemeket és ismét kötöttem, kötöttem - de elkezdtem kialakítani az ujját. Raglánként, de végül nem az sikeredett. A 10. ismétlődés után elkezdtem keveselni az ujj bőséget, és ezután kétsoronként nem egy-egy szemet szaporítottam az ujjhoz, de kettőt. Ezt egyébként a csillagminta lehetővé teszi. (Nem a Laminária szerint alakítottam ki, hanem ráhajtásokkal.). Mikor elég hosszú (karöltő) és elég bő lett (ujj), akkor segédszálra fűztem az ujja szemeit és elkezdtem a törzsét. Innentől követem a Laminária leírását, pont ugyanúgy szaporítok az oldalán, ahogy a minta írja. A széleket viszont nem, mert azért kezdtem ennyire szélesen a gallért, hogy az egyrészt felgyűrődjön a nyakamnál, másrészt legyen esése az elején és persze, keresztezze egymást. Az összekötés sora egyben a csillagminta utolsó előtti sora lett (volna, mert még két sort kellett az átmeneti mintához kötnöm, hogy kijöjjön a virágminta szemszáma a hátán). 

Jelenleg a virágminta második ismétlődését kötöm, még nem tudom hányat fogok készíteni, a 8 biztos; de lehet, hogy lesz 12 is. Majd a jövőhéten előveszem a fényképeimet és teszek fel pár képet a munkamenetről is.

Kiegészítés: top-down kötöttem. A gallérral kezdtem, majd abból alakítottam ki a kardigán vállát (felszedtem az oldalszemeket). 

A követő posztok:
Félidős képek 
Az elkészült csipke-kardigán

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Képzeld el, ha ma találnák fel a kötést vagy a horgolást vagy a hímzést... Szerintem soha a büdös életben nem terjedne el, mert aki kitalálta mindjárt levédetné és csak néhányan mernék utánozni őket a szörnyű szerzői jogdíj miatt. :o)

    Annyira utálom, amikor valaki ilyen hülye, hogy egy kötésminta kapcsán a szerzői joggal jön. Legalább volna egy értelmes szabály, de a 70 év annyira durva, hogy a könyvek/zenék/kötésminták java részére az örök feledés homálya fog borulni... Csak néhány vacak fog előkerülni a süllyesztőből annyi idő múlva. :o)

    És amit nyivákolnak a neten (még a horgo-blogon is egyesek) meg egyszerűen nevetséges. A Diana-ban miért nem szerepel sehol se, hogy szerzői jogvédelem alá esik és nem lehet árulni???

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése