Tadamm: Laminaria-mintás kardigán

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az ujjakat 11 mintaismétlődésig kötöttem úgy, hogy minden negyedik sorban fogyasztottam 2-2 szemet. Majd még 3 sort kötöttem harisnyakötéssel, és a 4. sorban leláncoltam. Haladósabb volt, mint először gondoltam; a legutóbbi bejelentkezés (6-án) után két vagy három nap kellett a befejezésig. Hosszúnak hosszú így az ujja, de mivel szűk, pont úgy gyűrődik fel a csuklómon, ahogy szeretem.

Mire beköszöntek a hideg éjszakák, már hordtam az új kardigánom!

Na, de lássuk a képeket.

Legújabb tanítványom: Pancika
Kész! A kötőtűmről leesve
Még mosatlanul
Kiterítve
Egy közeli a műhelytitkokról
Elkészült a pillangó

Megjegyzés: 4,5 tűvel készült, BFL gyapjúból. 450 g (sajnos nem írtam ki, hogy milyen finomságú volt a fonal, mikor megérkezett - mára megszűnt a bolt). Mosógépben mostam, finommosószerrel.

Előzmények:
A Laminária átalakításról
Félidős képek
Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

  1. Ez aztán csodaszép lett. Leírnád, hogy hol kezdted el, alul, felül? Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg, azt kifelejtettem. :-P

    A gallérnál kezdtem, a közepén, majd miután körbeérte a nyakam, akkor felszedtem az oldalszemeket és azokból kezdtem kialakítani a vállakat és a hátát. Raglán ujjakkal.
    Leginkább szemre dolgoztam, méricskéltem a munkát magamhoz.

    Szerintem bármelyik csipkekendő-mintát át lehet ilyen módon alakítani. :-D

    VálaszTörlés
  3. Szuper lett, nagyon tetszik! És a segítőd-tanítványod se "kutya" :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi a leírást, meg fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikusan szép lett! Köszönöm az ötletet! :)
    Bár... ez a "felülről" kezdés egyenlőre kemény diónak ígérkezik számomra. :(
    Erről a kezdésmódról van valahol valami részletes, kevésbé gyakorlottak számára szóló leírás?

    VálaszTörlés
  6. Annás!
    :-D

    Ilonamamzi!
    Majd figyelek! :-D

    Marcsimami!
    Szerintem nem nehéz egyáltalán. Egy körkötőtű, illetve néhány szálmaradék kell hozzá, semmi több. Inkább csak szokatlan. A kendőmintákkal kompatibilis, hiszen azokat is középről kifelé kötjük.
    A Ravelry-n nagyon sok ilyen minta van, ingyenesen is. Többnyire raglán ujjúak, de akad más megoldás is (ezeknél a vállakhoz vagy egy váll-lapot kötünk, vagy csak felvesszük a szemeket a váll vonalán).
    Próbáld ki nyugodtan! :-D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése