Fekete-fehér

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Volt egy kedvenc fekete gyapjú-pulcsim. A gond csupán az volt vele, hogy minden mosásnál összement egy kicsit... Kézzel is, géppel is. (Érdekessége, hogy ugyanazon gyártó, ugyanazon merino-gyapjúja más színben viszont minden mosásnál nyúlik. Van ilyen.)

Lebontottam, de ilyen pulcsira azért szükségem volt.
Érdekessége a pulóvernek, hogy a mintát egy fehér pulóveremnél már használtam.

Miért jó a fekete? Mert fényképen nem látszik a minta. ;-D

Az idén kicsit változtattam rajta, azonban összességében ugyanaz maradt.

Minták:
  • duplapatent: 2s-2f
  • harisnyakötés
  • duplasoros lustakötés (2 sor s, 2 sor f)
Egyben készült 4,5 körkötőtűvel.

E/H: 144 szemre kezdem és körben duplapatent mintával. A 81. sorban kettéválasztom a mintát és 72 szemmel kötöm tovább az elejét, illetve 72 szemmel kötöm tovább a hátát.
E: A 120. sorban a középső 10 szemet leláncolom, külön kötöm tovább a nyakkivágás felől kétsoronként 1*3, 1*2, 1*1 szemet fogyasztva. Összesen 130 sort kötök. A maradék 25-25 szemet a kötőtűn hagyom.
H: A 124. sorban a középső 16 szemet leláncolom, külön kötöm tovább a nyakkivágás felől kétsoronként 1*2, 1*1 szemet fogyasztva. Összesen 130 sort kötök. A maradék 25 szemet az eleje kötőtűn hagyott szemeivel összedolgozom. Én az összevarrásos módszert alkalmaztam.
Ujja: A karkivágás szemeit kötőtűre szedem és harisnyakötéssel kötök 60 sort úgy, hogy minden negyedik sorban az oldalvarrás vonalában 2-2 szemet fogyasztok. Én három szemet összekötöttem úgy, hogy a középső szem legyen látható. Ezután még 60 sort kötök duplasoros lustával.
Nyaka: A nyakkivágás szemeit felszedem, 9 sort kötök duplapatenttel, majd leláncolom. 

Ezután a kilógó szálakat eldolgozom. Nekem ez a nyakán és a két ujján 1-1 szál ezzel a módszerrel, ugyanis minden kezdést eleve belekötök a munkába.
A változtatás egyébként pontosan a körkötőtűs, felülről lefelé ujjas technika volt. Ennek egyik hatalmas előnye, hogy az utómunka rendkívül egyszerűvé válik, összesen a vállakat kell összedolgozni (de ez a munka folyamatába  egyszerűen beilleszthető volt) és a kilógó szálakat eldolgozni. Kimarad az oldalvarrás, a karöltő és az ujja végigvarrása. Ráadásul az egész kötés nagyon egyenletessé válik a körkötés miatt.*

Megjegyzés: ez a pulcsi elég kicsinek tűnik, de várhatóan bőven fog még nyúlni. Elég csak a fehérre nézni, amit már kétszer kellett rövidíteni.
Megjegyzés 2: mániám a kissé hosszú, passzentos, ráncokat vető csuklórész. Mondhatni: védjegyem.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

* Ha valakinek az oda-vissza kötése és a körkötése eltérne, érdemes kipróbálnia az egyszerű szemeket. Ugyan a szemek "fordítva" vannak a tűn, de nincs az a lyukas effekt, mint ami a csavartakra jellemző.

Megjegyzések