Filati Spring/Summer 2010: Férfi pulóver (29)

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!


Az eredeti pulcsi


Változtatások:

Gyapjú.

Körben.

Csak 4,5-es tű, mert ez a legnagyobb rugalmas damilú tűm.
Elkezdtem a próbakötés után a 42/44-es méretet kötni 240 szemre... Aztán nézem-nézem, mintha túl sok lenne ebben az anyag. Felpróbáltattam és tényleg. Így leredukáltam a 2/3-ra: 160 szemmel indultam, a középső 10 hurkára szaporítottam mindkét oldalon 2 szemet hurkánként, lett 200 szemem. 

Az elején a középső 10 szemet a karkivágás kialakítása előtt 1 centivel (73. sort még lekötöm) segédszálra veszem és a maradék két részt külön kötöm tovább. Ha szükséges, itt meg lehet választani a kötésirányt!

A karkivágás az eredetiben 8 szem -> 2/3-a 5,3 (pöttyös tetejű...) -> 6 szemből. 1*3, 1*2, 1*1 szemet fogyasztok a 75. sort követően.

Az elején kialakítom a nyakkivágást: a középső 10 szemet segédszálra vételét követő 20 centi után,  a 76. sortól 13 szemből: 1* 4, 1*3, 2*2 és 2*1 szemet fogyasztok. A 10 szemen azért nem változtattam, mert így jön ki a minta.

A vállakat nem fogyasztom, hanem kívülről-belülről öltéssel lezárom a karkivágást követő 27. centinél, a 121. sor után. A vállakhoz 2/3*(2*10+2*9) = 25,3 (pöttyös tetejű...) -> 26-26 szemet kötök
A hátán a középső 36 szemet otthagyom a tűn. A nyakát természetesen folyamatosan rá kötöm. A nyaka után a nyakkivágás szegélyező passzékat készítem el, szintén folyamatosan szedve fel a szemeket.

Az ujjakat felülről lefelé készítem. Mivel 28 26 szemmel kellett befejezni, ezért 28*(3/2)= 41 szemet számolok rá. A vállcsúcstól leszámolok 20/2, azaz 10 szemnyit, és innen szélszem között kezdve felszedem a szemeket (egyet a szélszembe, egyet a két szélszem közé szúrok) végig az egész karöltőn. Persze csak a 28 26 szemet fogom az első sorban lekötni, minden második és harmadik szemeket összekötve. A sort két simával kezdem, így a vállcsúcsra kerül a két sima. (Nem jött ki a 28. Nem gond, simán módosítottam rajta ennyit.)
A szaporítás megegyezik a fogyasztás fordítottjával, de természetesen ügyelek arra, hogy minden 2. és 3. szemet összekössem, illetve arra is, hogy ne keletkezzenek lyukak! (A szélszemet és a szélszem előtti szemet lekötöm egyszerre.)
Négysoronként fogyasztok 2-2 szemet, marad 40. A 122. sorban leláncolom.

Felvarrok 5 gombot.

És tadamm!


Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések

Megjegyzés küldése