Nemezpapucs

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Vettem egy csomó filcfonalat az elmúlt év folyamán, az egészen sok 4000 forintostól az egész olcsó 1000 forintosig. Ugyanaz, csak más-más időpontban szereztem be.   Természetesen a csomagolás tartalmazott egy mintát, amit kis módosítással el is készítettem a 38-as lábamra.

A javasolt kötésminta

A tesztkötést kimostam és rögtön kiderült, hogy inkább 45-ösre való...

A 38-as itthoni balerina cipellőcském mellett

Kaptafa: a csizmám zacskóba téve, kisámfázva

Ilyen volt - ilyen lett (A számok fordítva vannak 30/44 és 29/42)
A tesztkötés alapján készült el a többi 5 papucs; három 38-as és két 46-os.

A maradékokból készült egy táska és egy hozzávaló tartóka. Ha végeztem a kötés-szesönnel és elkezdek végre varrni, akkor részletesebben beszámolok ezekről. Egyelőre csak annyit, hogy a 38-as papucs alapján készült el az alja, majd rákötöttem a köpenyét, közben belekötöttem az elválasztó falat - a szélszemekkel összekötöttem a belső fal minden második sorának szemeiből egyet-egyet, - majd a zárókupakot, majd az oldalszemekből a pántot. Kis méretű, mert nem bírom a nagy és nehéz táskákat és palacktartója van, mert az minden táskához kellene - de valamiért nem gondolnak erre a tervezők. Ezt akár lehetne hordani, de szerintem bélés nélkül nem táska a táska és mindenféle fakkot szeretnék bele, úgyhogy bekerült a varrnivaló limlomjaim közé. Szóval ha végeztem a kötéssel, nekilátok.
 
5+1 papucs, a táska, és két kerek majd-lesz-belőle-valami

Aztán mosás-száradás után kissé kiakadtam, mert volt 25-ös, 33-as és 36-os, meg két 44-es körüli papucsunk... A hibát ott követtem el, hogy nem húztam kaptafára, illetve nem csináltam 10*10-es próbakötést minden színből. Természetesen minden egyes szín másképp ment össze.
Végül egy műanyag papucs, azaz "kaptafa" segítségével és félórás, kemény egésztestes húzkodás árán sikerült méretre igazítanom a kötésemet:

Szerencsére nem olyan sötét a helyzet, mint ahogy legelőször látszott.

A minták:

46-os:
JB csodás módszerével, 10 szemre kezdem, majd mindkét oldalra kötök 6-6 sort. A következő sorban felszedem az egyik oldal szemeit (összesen: 18 szem) és harisnyakötéssel folytatom a munkát. A szemfelszedést követő 23. sortól minden fonák sorban szaporítok, 3*1, 1*2, 1*4 szemet (36 szem), a 28. sortól összekapcsolom és körkörösen kötöm tovább az 57. sorig, majd a szélein fogyasztva kialakítom az orrát: kétsoronként 5*4, majd soronként 2*4 szemet fogyasztva. A maradék 8 szemet összehúzom. A papucs szélein egy másik színnel felszedem a szemeket és kötök rá egy fordított kötésű, hat soros szegélyt.

38-as:
JB csodás módszerével, 6 szemre kezdem, majd mindkét oldalra kötök 4-4 sort. A következő sorban felszedem az egyik oldal szemeit (összesen: 12 szem) és harisnyakötéssel folytatom a munkát. A szemfelszedést követő 13. sortól minden fonák sorban szaporítok, 3*1, 1*3 szemet (24 szem), a 21. sortól összekapcsolom és körkörösen kötöm tovább az 38. sorig, majd a szélein fogyasztva kialakítom az orrát: kétsoronként 2*4, majd soronként 2*4 szemet fogyasztva. A maradék 8 szemet összehúzom. A papucs szélein egy másik színnel felszedem a szemeket és kötök rá egy fordított kötésű, hat soros szegélyt.

Megjegyzés: mindkettőnknek vékony lábfejünk van.
Megjegyzés 2: mindenképpen ajánlom a próbakötést és az ezt követő számolgatást. Megéri! Más kárán tanul az okos. ;-D
Megjegyzés 3: a viselés közben is nyúlik egy kicsit.
Megjegyzés 4: nyugodtan lehet öblítőszert használni, könnyebb a formára igazítás.

A csomag másik kötésmintája

Ezek a minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések