Kardigán 3

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Poncsóból kardigán.

A régi, manapság nem hordott piros poncsómat szétbontottam (sajnos vágva volt, nem formára kötve, ezért sok picike darabom is van...) és készítettem egy olyan poncsót, amiben Lányom-1-et tudom a hátamon cipelni.

Az ötletet a sál-poncsók/kardigánok adták.

Egyben készül, 4,5-es körkötőtűvel. Alulról felfelé.
10 sor dupla patent.
60 sor simával úgy, hogy az első 6 és az utolsó 6 szemet dupla lusta kötéssel készítem (két sor s, két sor f), simával fordultam, ez lehetett volna fordított is. A 61. sorban a felénél kettébontottam a munkám úgy, hogy a középső 6 szem a jobb oldalra került és új motringgal duplán lekötve plusz 6 szemet vettem tűre. Ezt a 6-6 szemet is dupla lustával készítem, a már meglévő széle szerint. Ez a nyílás a hátam alsó részére fog esni, a kardigán takarja majd a fenekem, felső combig ér majd.
40 sor után ismét szétválasztom a két-két felet, a karkivágásnak. A 39. sor után kívülről-belülről öltésekkel összevarrom a két vállrészt, majd a karöltő mentén felveszem a szemeket és harisnyakötéssel elkezdem az ujjakat. Minden 5. sorban fogyasztok 10-szer, majd dupla lusta kötéssel fejezem be. 
A bordürre gombokat varrok.
A babának is készítek hozzá egy takarót, ami a nyílásokba gombolható, a tetején gumis.

A kardigán befejezetlen maradt, a hordozós időszak is elmúlt, ezért tavaly lebontottam és készítettem egy hosszú, combközépig érő kardigánt belőle. A fentihez hasonló módon, hosszabb passzéval és egyenes háttal, valamivel magasabb kivágással. A maradék fonalból kötöttem egy bélelt sapkát, illetve egy sálat hozzá.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések