Hótündér, avagy zokni 2016/2.

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Vágjunk a közepébe...

Ez az idei második zoknim, egy Drops modell adaptáció. A módosításokra két ok miatt volt szükség. Egyrészt egy számmal nagyobbal, plusz a mintát felülről olvasva kezdtem el kötni... Ezek után semmi kedvem nem volt bontani, és egyébként sem teljesen akartam követni: tapasztalataim alapján, ha az orra lyukat kötök, akkor ott ki fog bújni valamelyik lábujjam és azt nem annyira szeretem. Másrészt zoknifonalat használtam, és kettes tűket választottam. 

Tehát.
38-39-es lábra, zoknifonallal (210m/50g)
Nem magic looppal kezdtem, mert speciel ez nekem nem tetszik, hanem JB féle szemfelszedéssel: 10-10 szemet vettem fel a két duplavégű kettes tűmre, majd az első sorban 5-5 szemet osztottam 4 tűre. Ezután minden második sorban szaporítottam a következőek szerint: egy sima, egy alsó szálból képzett szem balra csavart simával, 9 (illetve 11, 13, 15, 17) sima, egy alsó szálból képzett szem jobbra csavart simával kétszer.
A 21 sorban a zokni felső részében elkezdtem a Hótündér mintáját, természetesen az orra szaporítást mellőzve. Ehhez újra elosztottam a 40 szemet: a mintához a felsőrész középső 15 szemét vettem egy tűre (az elejéről 3 szemet, a végéről 2 szemet csúsztattam át a másik két tűre), a maradék 25 szemet elosztottam másik két tűre. A felsőrész kettéválasztását a minta szerint csináltam, majd ezután még 10 sort kötöttem fedetten (harisnyára harisnyát, lustára lustát kötöttem.) Ezután kialakítottam a sarkát: felszedtem 21 szemet (azaz 44 szem volt a tűn) és újra körben kötöttem. Az első 4 sorban fordítottal kezdve lustakötéssel folytattam, majd 10 szem harisnyakötés után kezdtem el a sarkát fogyasztani: minden két sor első sorában egy sima, két szemet balra dőlve simával lekötve, 15 (13-11-9-7) szem sima, majd két szemet jobbra dőlően lekötve (a balra dőlőeket előző sorba csavart simával kötöm, és egyszerű simával lekötve megkapom a megfelelő dőlést; míg a jobbra dőlőeknél egyszerű simát kötök végig és a két szemet alulról beszúrva kötöm le - ez egyébként adódik) kétszer. Mikor 20 szem maradt, akkor kívülről-belülről öltéssel összedolgoztam a sarkat.

Íme:

Oldalról

Felülről

Lábon

Oldalról

Na még egyszer

Cipővel

Kivágottabb cipővel

És hogy mire jó? 2 deka - ha ennyi kimaradt zoknikötés után. Unaloműző. Gyorsan elkészül, elég hozzá cca 2-3 óra (két film...) És fagyosszentek idején jól jön, ha van 1-2 nem annyira titkos titokzoknink. És mivel elsődarab, amin jól látszik, mi meddig, az igazi titokzoknik készítésekor mérce.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések