Kevert technikával készült nyári felső

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Vállfán fekve

Az úgy volt, hogy mindig beleütköztem ilyen:


nagyon érdekes horgolt ruhadarabokba.

Sőt ilyenekbe:
Forrás

Csakhogy egy alapvető probléma is felmerült:

Hogyan szerezzek horgoló-keretet? Részlet innen. Itt-ott megkérdeztem, nem ismerték.

Egy nap aztán találtam megoldást erre is:

Hát persze! Egy pár WC-papírguriga és egy pár kötőtű. Forrás

Kezdődhetett a munka. Egy nyári felsőt akartam magamnak készíteni, fehér horgolt-kötött csipkecsodát, Találtam pár megnyerő topot a printeresten, valami hasonlót akartam fonallal.


Forrás

A WC papír gurigák iránt van némi averzióm... És úgy véltem, hogy hosszabb darabom lesz, mint ami kér guriga közé befér. Olyasmi kellett, ami elég mereven meg tudja tartani a kötőtűket ahhoz, hogy munka közben ne nyomódjanak össze. A megoldás egy zsebkendős doboz lett, mind a két oldalát átszúrtam úgy, hogy merőleges legyen a kötőtűm. Ahogy a képen látható, a felesleg szépen lecsúszott a tűkről. Összetekeredett, de nem volt lehetetlen a kisimítása. 

A nyaka körül nagyimintával körbehorgoltam. Egy-egy hurok 5 szemből áll, 3-3 rövidpálcát horgoltam rá, majd egy-egy láncszemet. Elöl és hátul középen 20-20 szemből alakítottam ki a V kivágást. Olyan hosszúra készítettem, hogy a V alja a dekoltázsomig, a szára a vállamig érjen négyszer, illetve erre még készítettem pár (40-50) hurkot. Majd miután kialakult a végleges hossza, a minta is kijött (22 mini hurok oldalanként, plusz a kivágás: 520 hurkot kellett az első horgolt részhez készíteni (duplázódik, hiszen mindkét irányba kell hurkokat képezni!) Ezután szépen folytattam nagyimintával: 3 rp, 1 lsz mintával. A kivágásba tettem egy-egy pálcát, túl nagynak találtam a kialakuló lyukakat. A végén 1rp, 1 lsz, 1 pálca, 1 lsz, 1 pálca, 1 lsz váltakozásával alakítottam ki a szegélymintát.

A másik oldalon egyszerűen kötőtűre szedtem a szemeket és simával folytattam. 20 sort kötöttem úgy, hogy középen két soronként szaporítottam egyszerű ráhajtásokkal, lyukmintával a V kivágást, illetve négy soronként fogyasztottam az ujjánál. Ekkor a szélső 40-40 szemet leláncoltam, majd a 21. sorban 15-15 szemet vettem fel a karöltőnek, és még 20 sort kötöttem hasonlóan szaporítva, fogyasztva, mint az első 20 sorban. A 40. sorban rugalmasan leláncoltam (egy szemre duplát kötök. ezután lekötöm a következő szemet, majd a két hurkot visszaemelem a bal tűre - jobbkezes kötésnél, balkezesnél változik az irány! - és a két szemet egyszerre is lekötöm. A kötés, visszaemelés, összekötés műveleteket végzem végig a soron.)

Ezután elkészítettem a második horgolt munkarészt. Bő 600 hurkot horgoltam. A meglévő darabhoz a hurkok kialakítása során hozzáhorgoltam: 5 hosszú szemből képeztem a hurkot, erre 3 rp, majd 1 lsz, 1 kúszószemmel csatoltam minden ötödik kötött szemhez, 1 lsz ismétlődésével. A közepe úgy jött ki, hogy az ötösök túl közel estek hozzá, így csak 15-15 hurokból alakítottam ki. A felesleget lebontottam a hurkokból (töredelmesen bevallom, nem számoltam meg, és ha megteszem is, biztosan félreszámolok.)
A másik felét megint kötőtűre szedtem és 40 sort kötöttem az első részen alkalmazott fogyasztás-szaporítás módszerrel. Ezt a részt is rugalmasan láncoltam le.
Ezután 800 hurkot horgoltam (+/- 40-50...), az egyik felét szabadon hagytam, rojtnak, a másikat a már ismertetett módon hozzáhorgoltam a kötött szélhez.
Az ujjához felszedtem 120 hurkot és hozzáhorgoltam a karöltőhöz.

A nyakkivágás közelről

Eleje/háta közepe

Az eleje/háta közepének az alja

Oldalvonal

A top elkészítéséhez két munkaszál szükséges!

Azért választottam ezt a fazont, hogy tetszőleges testsúllyal is hordhassam: 36-46 méretig.

Fekete ruhát vettem fel alá, a jobb láthatóság kedvéért,
egyébként egy egyszerű, fehér trikóval hordom.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések