Marinette, a Katicabogár

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Mióta gyerekem van, megváltozott az életem: számtalan rajzfilmhőssel megismerkedhettem. (Mindenki eldöntheti: ez jó, vagy rossz.) Nekem is élvezetes az egyik rajzfilm, ami a lányom egyik kedvence: a Katicalány és Fekete macska kalandjai. A sorozat 2015-ös, annyira új, hogy nem létezik hozzá ilyen mütyűr, meg olyan mütyűr; igény viszont van rá itthon.

Ilyenkor kreatív anyuka nekilát keresni. 

Céllal, mert az első széria 18. epizódja a Puppeteer, amiben szerepel Katicabogár baba. (Mostanra van hozzá szabásminta!) Egy ilyen babát szerettem volna horgolni (illetve mindet akartam volna, csak várom az igénybejelentést). Találtam is egy cukiságot: A kicsi piros ördög személyében. Az ördögi dolgait leszedtem, viszont van haja:


A test zoknifonál, a feje kasmír.

Pár dolog nem tetszik benne: a csípője túl széles, nem kellett volna szaporítanom a tappancs után - most már tudom - és az összedolgozás után sem. A kar kicsit asszimmetrikusra sikerült és a fej-nyak külön összedolgozást sem akartam többé.

Nem arattam vele nagy sikert. Mostanra már volt olyan, hogy tetszett a gyereknek, de perpillanat is az az álláspont, hogy ajándékozzuk az ovinak.

Persze nem adtam fel.




Festett gyapjú. A feje őszibarackos, a teste meggy, a pöttyök alkoholosfilc (...), a haja gyapjú-műszál keverék. Kevesebbet fogyasztottam, de még mindig sok. Ha csinálnék még, akkor a csípőnél semmit sem szaporítanék. A karokat és a fejet is belehorgoltam, gyakorlatilag egyben készült az egész. Alulról-felfelé módszerrel. A karokat csináltam meg először, rövidebbre, mint ahogy a kisördögös mintában van (a másik baba a hosszú karok miatt nem tetszik a gyereknek!), a lábakkal folytattam, majd a minta szerint haladva, de csak a lábaknál szaporítva (ez sem kell, szerintem.) Majd a nyaka előtt két sorral beleillesztettem a karokat (csak úgy, lelapítva.) A törzset az utolsó sor előtt abbahagytam és a fejjel folytattam, egy sort beiktatva: legyen nyaka is. A fejet a minta alapján csináltam, de fordított sorrendben. A babának van orra is: a megfelelő helyen egy hurok, egy ráhajtás vagy négyszer, egy hurok, egyszerre áthurkolva segítségével Majd rácsomóztam a hajat. Eredetileg horgolni/kötni akartam (lehetne filcből, az talán egyszerűbb), de nem jött az ihlet, mintát sem találtam - így marad. Ezután pár fércöltést tettem a karjába, hogy hasonlítson a rajzfilmhez és elkészítettem a maszkot. Hosszas elmélkedést követően (gombok-horgolt rátét-festék), ráfestettem a pöttyöket. Kicsit fog, de fogalmam sincs honnan szerezhetnék gyapjú festő filceket. 

Öröm és boldogság kísérte a befejezést: ez a baba elnyerte az ifjú hölgy tetszését! Szuper! Ma már más sorozat a menő (és ahhoz sok-sok mütyűr található. Hurrá!)

Remélem, hogy csak múló szeszély: nekem nagyon tetszenek ezek a picike talizmán-babák, a kwamik, és persze ott van a másik négy bábu! (Ha lesz még baba, és végre tetszik nekem, véglegesítem a mintát is.)

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések