Minyon - Minion baba

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Tele van a világháló minion amigurumi mintákkal, nyilván én mégsem teljesen olyat akartam horgolni. A minta, amit választottam (és már nem található itt), meglehetősen részletes és a különféle részekkel kapcsolatosan külön képes leírása van. Egy a baj, hogy inkább Kevin és én egy Bobmásolatot szerettem volna készíteni és találtam hozzá arányt is (nem vagyok ennyire képben, de találtam plakátot róluk.)

De rögtön az első probléma is megjelent: a nem olyan vastag fonalammal nagyon-nagy babát csináltam volna, tehát csökkentettem, rövidítettem. Nem sokat, 20 sort...

Fázisfotó 1

2. Ugye milyen szép egyenes az oldalvarrás?

3. A titok nyitja 1

4. A titok nyitja 2

5

6
Aztán a nadrághoz való fonalam eleve vastagabb volt a testtől, így eggyel nagyobb tűvel készült, mindent módosítani kellett a mintán. A zsebfedőket is kihagytam. A pántot egy sima rövidpálcasorral készítettem. Nekem ez egyszerűen jobban tetszik.

A karok csak 11 sorosak lettek, arányosan Bobbal. 

És akkor ez történt augusztus végén és bő egy hónapig vekengtem egy ujjal és egy tenyérrel, hogy ez most komoly? Külön horgoljak meg mindent és utána varrjam össze a mütyűrkéket? Na, ezt nem, döntöttem október második hétvégéjére! Szóval az eredeti minta alapján csináltam egy kesztyűt. Először az ujjakat, majd összefogva kb a szaporítás végétől folytatva a tenyér, közben a hüvelyk, ügyelve a szembeforduló hüvelykre. A végén pedig egy kört még szaporítottam, hogy a kesztyű széle amolyan három testőr módjára elálljon a karoktól. Úgy döntöttem, hogy nem varrom hozzá, levehető. [És ez hiba volt, mert azóta nem volt együtt a két kesztyű és a szemek - ezért nincs fotó a kész műről... Most is 4 dobozban lehetnek valahol a "titkos" "szekrényemben".]

Innentől már gyorsan ment. A cipőt szinte úgy csináltam, mint a leírás, csak a talpnál horgoltam két sor hamis rövidpálcát úgy, hogy csak belső ívbe öltöttem, a következő rövidpálcasornál szintén, majd 2*2 szemet fogyasztottam a saroknál, de előtte tévedésből csináltam +1 sort, de ennél nem öltöttem a hátsó szembe. 20 szem maradt, de az utolsó sornál szaporítottam ötöt, hogy ne legyen annyira szögletes. Kicsit bumfordi lett a lábaktól, viszont megáll rajtuk. Ha arányosan lecsökkentem, ez biztosan nem lenne így. A talp kitömése előtt műanyag zöldségesdobozból vágtam ki két talpbetétet, és ezt raktam be a bélés alá. Emiatt is áll a lábán és nem domború a talpacska.

A szemekkel kapcsolatban számtalan módszert megnéztem, aztán megszületett a sajátom. Levehető szemüveget készítettem, egyben a szemekkel. Nekünk mindkettőnknek nagyon tetszett ez a megoldás, már menet közben is jókat vihorásztunk ezen (ovis humor, ugye...) Az biztos, hogy a műszem, filcszem és társaik nekem nem tetszenek, a horgolt szemeket, és a gombszemeket kedvelem. Itt horgolt lett.
A része:
1. sor: feketével 3 láncszemből hurkot formálok.
2. sor: kétféle barnát összefogva minden szembe 4-4 egyráhajtásos pálcát horgolok.
3. sor: fehérrel minden szembe 2-2 rövidpálcát horgolok. 
B része, az egész ezüsttel és ezt folytatom az egyesítés után is.
Csodahurokkal kezdem és az első körben 6 rövidpálcát horgolok.
2. sor: minden szembe 2-2  rövidpálcát horgolok. (A végén 12 lesz.) A hurok szálát előre hozom!
3. sor: 1  rövidpálca, a következő szembe 2  rövidpálcát horgolok ismétlődik hatszor.  (A végén 18 lesz.)
4. sor: 2 rövidpálca, a következő szembe 2  rövidpálcát horgolok ismétlődik hatszor.  (A végén 24 lesz.)
Ekkor egyesítem a két munkarészt úgy, hogy a fehér szemekbe hátulról öltök, míg az ezüstekbe elölről.
5 sor: (ezüsttel) minden szembe egy hamis rövidpálca (vagy ahogy manapság emlegetik a blogokon, facebookon kúszószem...). Az összes kilógó szálat elrejtem ebben a duplafalú darabban.
6-11. sor: minden szembe egy-egy rövidpálca.
12. sor: visszahurkolok mindent az ezüst 4 sor hátsó szemeibe hamis rövidpálcákkal.
13. sor: 3 rövidpálca.

A másodiknál a 3 rövidpálcával szemben (technikától függően a 11-12.. szemtől) egy láncszem, egy hamis rövidpálcával összehorgolom az első szemüveggel, egy láncszem következik a hamis rövidpálcák után háromszor.

Mikor kész veszem a fekete fonalat és horgolok egy háromszemes pántot a fejkörfogatnak megfelően. Ha elértem a megfelelő hosszt, akkor összehorgolom a a végeket. Ezután a kilógó szálakat

Varrok rá egy szájat (ez külön kérés volt! Eredetileg a fogas verziót akartam megcsinálni.)

És most jönne a zseb, és annak mintája, de... Olyan pici, hogy még gondolkozom rajta. Egy pici bőrmedál lesz, de lehet, sohanapján. 

Na és egy nappal az elkészülte előtt kiderült, hogy van egy magyar változat a youtube-on, ami tetszett volna, ha hamarabb szörfölök rajta egyet... No, semmi baj, nem árt, ha gyakorlom az angolt.

Képek még lesznek, ha megtalálom a szemüveget... Talán mégsem volt olyan jó ötlet nem rávarrni.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések