A mosható pelenka*

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A mosható pelenkáról érdemes annyit tudni, hogy adott rétegei vannak: 
  • vízelvezető, székletfogó réteg, 
  • pelenka belső, 
  • nedvszívó belsők és
  • nedvtaszító külső.
Az egyes rétegeket meg lehet varrni.
  • a vízelvezető, székletfogó részt selyemből. Nagy varrni tudás nem kell hozzá: maximum egy zsebkendőnyi körbeszegett selyemdarabkáról beszélünk. Vagy flanelről. Vagy elbomló cellulózról - mi ilyet használtunk: tekercsben kapható itt-ott (mint a Müller.)
  • a pelenka belső egy nagyobb pamutdarab. Ennek a varrása sem nehéz, szintén körbe kell szegni egy anyagdarabot. Vagy azt sem: régi, de tiszta pólót is újra lehet hasznosítani: le kell vágni az ujja- és a nyakrészt. Mi egyszerűen un. tetra pelenkát használtunk. Ez egy pamutszövésű pamut, esetleg bambusz, vagy ezek keveréke anyag. 
A neten sok videót találunk a pelenkahajtogatással kapcsolatosan, természetesen megtanultam én is:

Szerencsére, gyorsan rájöttünk, hogy ez tök fölösleges, sőt, kivezet mindent a pelenkából, így a következő hajtogatást alkalmaztam:

8-ba, 
  • A fenti képen középen az a valami a nedvszívó betét. Általában pamutból készül, de én gyapjút készítettem. Egy ideig használtuk, de tulajdonképpen nem kellett.

Az összefilcesedett belsők. Magas hőfokon mostuk, egyre kisebbek lettek.
 Egyébként ez a fonal korábban bírta a strapát, ezért is választottam.
  • A külsők.
Sok-sok mintát lementettem a ravelryről:

 Horgolt gombos - a link már nem működik...
Kötött egybebugyis
Hosszú derékkal és szárral készültek
Egy archaikus darab 1959-ből
(a horgolt verziója)
Gombos kötött verzió - a link már nem működik..., újszülöttméretben és variálva a mintákkal, természetesen a próbakötés után méretet is igazítottam.
Így kerül bele a többi és a gyerek. Kipróbáltuk, kicsi volt.

Kívülről kiterítve. A gomb egy filcgolyó, puha.

Ugyanez a minta másik méretben,állítható derékrésszel.


És akkor megpakoljuk.

A belső és a betét

Visszahajtjuk (8 réteg)

Rá a székletfogó

24 centis Mazsolával demonstrálva a csomag.
Élesben soha nem próbáltuk ki, nem akartam egy csomót mosni - valamiért
nem tudom elhinni, hogy a gyapjúviasztól majd nem fog csöpögni szinte azonnal.

Mazsola hátulról.
A legcukibb cukiság - nem csináltam meg,
2012-ben ingyenes volt szerintem.

Nagyon jó ilyesmit kötni, kár, hogy nem szopispárnát varrtam helyettük - nekünk nagy szükségünk lett volna rá.

Ami működödtt:

Külön külső, tetra, és a többi
Többméretes, patentos,a legkisebbre állítva. Nálunk a patentos jobban bevált, mint a tépőzáras.

Hátulról

Az AIO (all in one) pelenka 

Jobbról-balra: a külső, a belső, és a nedvszívó betét. Mind patenttal összekapcsolható, szárítani szétszedve szoktuk.

A kapcsolás

A másik kapcsolás
Behajtogatás. Ennyi vele a pluszmunka: szétszed - kimos - összehajt.
Innentől a használata megegyezik az eldobhatós szétnyithatós pelenkákkal. 

Jöhet a baba!

A legkisebb méretre állítva.

Hátulról

Oldalról

Plusz nedvszívó betét. Ez is patentos, háromrétegű. Ezt nem használtuk, mert éjszaka eldobható pelenkát kapott a gyerek.

Nálunk végül a bugyipelenka kiütéssel nyert: feladni nagyon gyors, az álló, futó gyerek sem okoz gondot. Leszedni egy mozdulat. A termékeket eltitkoló gyerek sem szenvedett a ténytől, hogy épp min ücsörög. A pelenkakiütés mindegyikkel előjött, az orvos csodakenőcse oldotta meg - a pelenkahasználat módja nálunk sajnos nem befolyásolta a dolgot.
Nagyon nem óvtuk meg a környezetünket sem, a lelkiismeret furdalásom csillapította.

Amennyiben szeretnéd megosztani ezt az infot, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi


*Ez most egy ellenreklám lett. Én megpróbáltam, de nem volt osztatlan siker. Ráadásul a környezeti lábnyomom is nagyobb lett, mintha csak eldobható pelenkát adunk a gyerekre.

Megjegyzés: a kis méretű képek forrása az alattuk lévő linken találhatóak. A nagyméretűek saját munkáim, a mintáik linkjeit írtam a képaláírásokba.

Megjegyzések