Gyereksapkák

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

A babakelengye sapkarészlege:

A kötöttek
40 szemre, a teljesen sima, I-corddal a tetején, amire csomót kötöttem, mert az olyan cuki.

Még egyszer - ugyanaz az egy

Szintén 40, végig duplapatent, szintén I-cordos csomócskával.

Még egy képecske.
És akkor az, ami valóban használható:

Az Aviátor-sapka (meglepődve látom, hogy fizetős lett 2012 óta, amikor is magyarul is elérhetőek voltak a méretek. Szerencsére elraktam a mintát... Nem teszem közzé és nem küldöm el, megéri a 6,35 dollárt szerintem.) A nyúlvány teljesen felesleges, a második sapiból kihagytam, csak a 4-5 centis szálvéget hagytam lógni, az kell a ráhúzás miatt.


Közeli. Rövidített soros.

Még egy típus bizonyult hasznosnak: az űrhajós sapka. Én a kerek fazont nem nagyon csípem, hanem csináltam egy csúcsosat. Pont azzal a módszerrel, mint a kapucnikat: a feje búbján kezdve, pont a felénél, a fejkerület, plusz 5-5, esetleg több, centivel - többször is lebontottam, míg kellően nem takart, de a gyerek is kilátott oldalra. Tilos fogyasztani, különben nem lehet áthúzni a fején, és nagyjából az állánál kell összezárni és nyakat horgolni. Az arc körül passzét kötöttem. Olyan volt, mint egy kis manó. Én szaporítottam a sálrészen, hogy biztosan melegítse a nyakát, illetve a vállakat, elöl a mellkasát és hátul a háta felső részét. Akkor is, ha a ruha csúszkál. Sajnos úgy elraktam, hogy nem találom. Nagyon hidegre való! Vékony, kendőnek való kasmír három szálát fogtam össze.

A horgoltak.

Nekem a horgoblogról volt egy mintám (amit többször kerestem mostanában, de sehogysem találom. Igazából megadta a sorok számát, de rosszul! Nekem még az újszülöttre is 3 sort rá kellett horgolnom, nemhogy a lenti kétéves-korira... Ha valaki megtalálná.)
A horgolt sapkák hordhatóak voltak, mert nem volt annyira lényeges tavasszal és nyáron, hogy a fején maradjon. Én nem használtam megkötős változatokat, egyszerűen vannak mélyen gyökerező averzióim irántuk (utáltam gyerekkoromban!)

Igyekeztem nagyon élethűre csinálni: alabástrom bőr, szépen kiemelkedő bimbó és széles bimbóudvar.
A sokáig szopis gyereknek kötelező egy ilyen. 

Oldalról: sima pálcákból álló kört horgolunk (12, 24, 36, 48, 60, 72, 84, 96, 108, 120, stb.) míg el nem érjük a fejátmérőjét, majd addig folytatjuk, míg kellően hosszú nem lesz. Ez egy picit rövidebb, tavaszi sapka. A fejére rásimul, kiterítve valamiért ilyen pasla. Az utolsó sorban egy sornyi fogyasztást készítve (az utolsó szaporítás szerint), ez a paslaság megszűnik. Jól díszíthető, mintázható alapverzió! 

Kedvencem a granny-sapka. Egy évesre.

Felül ötszög, körben az oldala négyszögekből áll, a csúcsukra fektetve, Majd annyi láncszem, amennyi a fej kerülete, pár sor, majd a karima.

Élőben a művésznőn.
(A nagyimintás rész csak azért van, hogy a karima oda kerüljön a helyére
és ott is maradjon, de ne nagyon melegítse a gyereket.
A cipő is sk, Kicsit korábban indult, minthogy 16-os lába legyen.)
(Kisgyerekkel egy napra...)

Ezek a minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések