A 365 napos takaró projekt - az első fél év

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Január elsejével elkezdtem egy nagy kihívást: minden nap készítek  egy nagyi kocka blokkot, minden nap más-más minta alapján egy amerikai blogger, Nadia Fuad 2016-os összeállítása alapján, de megcsavarva: minden nap az aznapi időjárás alapján, előre meghatározott színeket alkalmazva.

(Nem csupán a fióknak dolgozom, de létrehoztam egy facebook csoportot, amiben végig lehet követni az eseményeket, és megtalálható a magyar leírása mindegyik négyzetnek. A leírásokat szövegszerkesztőn szerkesztem, ezeket a fájlokat is fel szoktam töltögetni bizonyos időközönként a csoportba (itt találjátok.) Ezen túl a facebookon a "2017.weather.blanket" keresőszavakra is előbukkan a csoport. Eleinte aznap töltöttem fel a blokkokat, de a tavaszi szünet után beiktattam egy 14 napos csúszást az aktuális és a nap leírása közé - biztonsági okokból.) 2019-ben töröltem a csoportot a GDPR rémisztgetés miatt.

Van Ravelry-oldalam is, illetve a Ravelry-s blokkoknak az általam készített verziója is fent van, egyben a projekt mintái.

Eltelt bő félév. Eddig nagyon jól megy a kihívás: nem hagytam abba! Sőt, elkezdtem tervezni egy újat: a 2018-ast. 

Akkor hát lássuk a medvét!

A színpalettán már szinte minden szín szerepel. Néha mellényúlok... 

A színekkel kapcsolatosan már bő tapasztalataim vannak. A beosztás nagyon tág lett, a téli -5°C-ról, a nyári +31°C-ig bőségesen elegendő lett volna, hiszen a déli hőmérsékleteket nézem. Télen a lilákat szinte nem használtam, pedig ez az idei tél kifejezetten hideg volt. A 2016. évinél a kéket se használhattam volna! Július utolsó harmadáig a mélyvöröset szintén csak egy alkalommal használhattam; ez a határ túl magas lett.
A hónapoknál nem gondoltam végig előre, hogy milyen hőmérsékletek várhatóak, és ezeknek mi a kiegészítő színe. Ezt korrigáltam, illetve halványítottam, sötétítettem rajta. A csapadékmentes időjáráshoz választott fekete szín sem volt jó találat, az égszínkék viszont jó választás! A téli lilákat is felhasználtam erre; ezek benne voltak az induló fonalkészletemben.
A következő évi takaró más elvek alapján készül majd, a hőmérsékletre vonatkozó színekkel kapcsolatos tapasztalatokat ott egészen biztosan alkalmazni fogom. A borultságot árnyalatokkal fogom kifejezni, míg a csapadékok esetében a mintákat fogom megcsavarni, az idén használt színekkel  - a fehér és a kékek nagyon szemléletesek voltak! (Az égszínkéket nem, alapesetben nincs csapadék.)

És íme! 
Az eddigi négyzetek, 1-181-ig:

Olvasási irány fentről lefelé, balról jobbra

Olvasási irány: balról jobbra, fentről lefelé

A blokkok nem ilyen szép egyformák, mint a fenti két képen, hanem 9-14,5 centiméteresek. Az összeállításnak vannak nehézségei, és sokat gondolkoztam a problémán. Nagy vonalakban már ki is dolgoztam:

Majdnem jó ábra

Tehát: középről kifelé ismét a szivárvány színeit fogom beilleszteni, illetve a szürkét. A lehető leghalványabb árnyalatokkal, szinte fehér fonalakat keresek. A minta kicsinyíthető, nagyítható filigrán csipkeminta lesz. Itt-ott meglepetésekkel. Mostanra lett akkora mennyiségű blokkom, hogy a számolást el tudjam kezdeni. A pontos helyeket még nem találtam meg, folyamatosan készítem a kalkulációt. A teljes kalkuláció csak 2018-ra lesz készen, de a meglévő blokkokhoz legkésőbb szeptember végére el fog készülni! 
A szerkesztési elve a következő: a nagy, 12, 12,5 cm-nél nagyobb négyzetek a szélére kerülnek sorban, körben (felül az első kettő látható a képen.) Az ennék kisebbek középre. Eredetileg is ezt találtam ki: középen 17*17 négyzet, a széleken 1-1 sornyi minden oldalon, közéjük pedig összekötő csipke rész, valamint a szélcsipke. (17^2+4*19) 

Összegezve: nagyon nagy fa. Valóban. Nagyon sok időt igényel. Határozottan gyorsabban horgolok most, mint év elején emiatt! Legalább napi fél óra, akkor, ha a minta jó és nem kell gondolkozni rajta. Most már mindegyiknek van angol nyelvű leírása, ezeket szoktam követni, ha jók. Sajnos nem minden minta követhető - ha más stílust kedvel a szerző, mint én, akkor meglehetősen fárasztó egy-egy minta elkészítése. És vannak rosszul szerkesztett négyzetek, amit most már igyekszem átvariálni. Legalább annyira, hogy ne kelljen blokkolni a kész művet, be lehessen illeszteni a takaróba, ne okozzon nagy ráncokat. 
És minderre jön a mintaírás. Nem könnyű ez sem. Kevés visszajelzést kapok, gondolom mindenki kijavítja fejben, vagy megnézi a videókat, az angol eredetit. Én nagyon örülnék, ha lenne igazi velős kritikám, mit nem lehet megérteni, rosszul írom és különben is. Nem vérre megy az írás, nagyon örülnék a kritikáknak! Tényleg! És javulna a stílusom! 
Szóval tessék bátran kritizálni! Boldogan állok elébe és igyekszem kijavítani a hibákat. Ha észreveszem, magamtól is megcsinálom, de az ember rabja a saját gondolatainak és nem feltétlenül látom meg!

És a végére a kedvenc blokkjaim:














Folyt. köv.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések