A bugyola esete a RP-családdal 2

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az első rész.

Természetesen a valóságban ez az első volt, mert kötni sokkal jobban szeretek, mint varrni!

Már letöltöttem a szabásmintámat, úgyhogy a kötés nem volt nagyon nehéz. 200m / 50 g fonállal, a natúr tiszta gyapjú, a tarka kevert, 3-as körkötőtűvel készült. Alulról felfelé, körben a kivágásig. Onnan szaporítottam a szárnyakat, majd egyenesen kötöttem kb 10 centit, majd lekerekítve fejeztem be - rövidítettsorokkal. Az elejét egy picit még kötöttem, majd egyszerre leláncoltam. Eredetileg csak a gyapjút akartam használni, de kiderült, hogy nem elég. Mivel spontán készült, nem jegyzeteltem, nem akartam az egészet elölről kezdeni, így lett ez a váltakozó csíkozása.


A két gomb a pöndörödésgátló. Egy-egy horgolt bogyó. Nagyon sokszor alkalmaztam,
teljesen puha, és valóban jó gombként használva, nem csúszik ki a hurokból.
5-7 egyszerre befejezett pálca, hosszú szálvégekkel, amit
egyszerűen megkötöttem a helyén.



Ki lehet találni! Igen, soha nem használtuk...

A legbonyolultabb darab az autós-hordozós bugyola lett. Nem is bugyola, fénylő csillag!
A nekem megtetsző darabot Kiseri blogján találtam. (A Kiseri blog is és a Barika-bolt is nyomtalanul eltűntek! Vagy nem?)
Persze, nekem is kellett, de varrni, ugye, nem szeretek.

A szabásminta. Már nekem sem mond semmit...

Akkor persze sokat jelentett, el is készült vastag kék gyapjúból.

Végül nem szabályos kiscsillagot kötöttem, hanem az egyenes lábú verziót.

A hátoldala

Kinyitva

A bogyó-gombok

Kérem, ez egyben készült! Nincs olyan pontja, ahol összeillesztési csúnyaság lenne!
A vállaknál, a fejtetőn kívülről-belülről öltéssel dolgoztam (kitchener's stitch)
A nyílásokat körbehorgoltam.

Oldalvarrat.

Ott sincs varrás.

Akkoriban kattantam rá a varratmentes kötésre, ezen igazán ki tudtam élvezkedni magam!

Nos, ez sem volt a gyereken. Túl meleg volt. Utána túl hideg és gyorsan kinőtte. Az a két mikroszálas takaró, amit vettünk hordozótakarónak, viszont 5 éve szolgál minket! A nyerő méret 50/60-80/90!

A poén az, hogy később megtaláltam a hivatalos mintáját is.

És a ráadás.
Már említettem ugye, hogy rákattantam a varratmentes kötésre? Hát, azt hiszem ezzel kezdődött:








A minta a Suprise-jacket Elizabeth Zimmermanntól. Vagyis majdnem, képről csináltam és folyamatosan szaporítottam. Emiatt kimonó-stílusú lett. Hát, volt pár mániám terhesen... (Is. Tudom.)

Nyilván ezt sem adtuk rá a szeptemberi 30 fokban...

Azért felhívnám mindenki figyelmét a Ravelry 29+ezer feletti projektszámára. Az, hogy ma úgy kötünk, ahogy, ennek a tervezőnek köszönhetjük!

A minták szabadon felhasználhatóak (ha neked sikerül leolvasni), amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések