Aranyhaj, Elza, és a többi jelmez

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!



Tavaly az utolsó jelmez felét már megmutattam: ő Pascal, Aranyhaj jóbarátja. Következzék most A ruha!



Ezt a derekától felfelé és lefelé horgoltam, majd a szélére kötöttem egy csipkeszegélyt, mert rövidnek találtam. Végül nem lett az, de a szegély maradt.
Nem bonyolítottam túl: 1 pálca, 1 láncszem a minta, itt-ott szaporítva. A derekát egy pálcasorral kezdtem: 4 láncszem, majd módosított pálcákból annyi, amennyi a derékbőség (lehetőleg páros.) A módosított pálcánál (angolul foundation stitch) a szemen áthúzás után csak az első hurkon húzzuk át a fonalat, s csak ezután horgoljuk meg a pálcát. Ezáltal keletkezik egy kezdőszem a pálca alatt és nem kell láncszemsort horgolunk, majd rá a pálcasort, hanem rögtön annyi pálcát csinálhatunk, amennyi valóban kell. Nem lesz szoros, mert ez a kezdés teljesen rugalmas. Ennél a ruhánál még egy trükköt alkalmaztam: a vállpánt pálcái "fordítottan" készültek, hátulról öltve az anyagba. (A pálcás leckénél megtaláljátok.)
Az alján egy virágos díszítősort szúrtam be: V-öltésekből és bogyóöltésekből.



Kicsit hasonlítanak...

Ez persze nem az első jelmezem volt: készítettem már Elza jelmezt (a csoporttársak ezt választották. A lányom a barátnőjével kettesben különcködött.) Ez egy nagyi-mintás, egy- és kétráhajtásos pálcaberakásos, kötött szoknyás remekmű lett, kifejezetten a gyerekemre igazítva.



Az ujjakkal kezdtem. Hosszú szálat hagyva a díszítő pikósornak a csuklója körméretét alapul véve kezdtem, szépen szaporítva a nyak-középvonalig.




A karöltőig körben, utána kettéválasztva a vállrész. Az ujjahossza és a vállív adta szélesség alapján kalkuláltam ki a szaporítását. A két ujja elöl összeér, itt össze is öltöttem. Hátul zsinórral lehetett összefűzni, ahogy egy igazi fűzőhöz illik, de sikerült a zsinórját eltüntetni valahová, azt nem tudtam megörökíteni.




Mikor elkészült az ezüst rész (ez egy nagyon régi fonalam volt, pamut keverék, nagyon szerettem, jó viselet volt. Valamikor a nyolcvanas években kaptam, vettem. Sajnos azóta sem találok hasonlót sem!), elkezdtem a türkizt. A mellrészhez készítettem egy betétet.



Majd folytattam a nagyi-mintával. A szoknyáját kötöttem. Ez nem látszik át, akár ruha nélkül is hordhatná - de nem szokta soha, ezért is lett olyan lyukacsos a lila ruha.



Az Elza-jelmezt persze nem önmagában csináltam meg, hisz abban nincs semmi móka, de egy csomó másik jelmezt is vettem, készítettem. Például ezt a balerina rucit:

Szalaggal oldottam meg, hogy állítható legyen a vállrésze.
A többi rugalmas, együtt nő a gyerekkel.

Csili-vili effekt-fonal. Nem karácsonyi girland, hanem igazi akrilfonál!

Egy kis horgolás.

Balerina boleró

De nem aratott sikert...

Ebbe a körbe tartozik még a nem létező (fejben csak. Valószínűleg ott is marad...) tengeri állatvilág ágytakaróhoz illő sellőtakaró. Végül ezt is jelmezként használja a gyerekem. Krokodilminta és kötött farok. Megpróbáltam a horgolt verziót is, de elfogyott a fonalam (de mikor kész lett azért vettem, így lett a ruha...) és inkább megcsináltam a kötött verziót, ami töredék fonalat igényelt! A krokodilminta iszonyúan sok fonalat eszik! Legalább a megszokott mennyiség háromszorosa szükséges hozzá, de akár négyszeres mennyiség sem árt!



Nincs benne szaporítás (még lehet, úgy fejeztem be, hogy a ruhából kijön a felnőttméretre való, ha esetleg kellene.) Eredetileg pici átmérővel kezdtem, csak kipróbáltam  és borzasztó érzés volt! Ebben kényelmesen elfért mindenki lába! Nem is varrtam össze, már munka közben is látszódott a darab fergeteges sikere, így lehet benne játszani, mászkálni!



Csillog!



Ezen túl készítettem egy hajráfra applikált koronát karácsonyfadíszből, rózsát, és persze vettem egy csomó készjelmezt is, befestettem egy fekete cipellőt aranyra, és készítettünk maszkokat, és vettünk  azóta újabb darabokat is. Egyedül azon a karácsonyon voltam csalódott, mert egy szempillantást nem kapott a ládányi jelmez. Azóta viszont rendszeresen használatban van majdnem minden. Roppant elégedetté téve engem. Mikor gyerek voltam, imádtam mindenféle anyagot magamra tekerni. Egy ilyen ládikónak is nagyon-nagyon örültem volna!

A jelmezes láda.





És ti? Játszottatok jelmezesdit? Esetleg nektek is volt ládikótok?

Ezek a minták szabadon felhasználhatóak, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések