Nő a zoknihegy

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Mikor megvettem a 2018-as takaróhoz a teszt-gombolyagokat, akkor vettem pár zoknifonalat is. Nem sokat, színenként 1-1 gombolyagot: 161/8598, 623/8613 és 330/8201 színűeket. Ezek a szokásos 205 m / 50 g-os vastagságúak voltak.
Körülbelül egy hónapja kezdtem el vágyni a zokni-kötésre és neki is láttam ezekhez a színekhez, plusz egy vastagabb kék fonalam is a kezembe került.

A minta roppant egyszerű: orrtól felfelé, 3-as kötőtűvel, 2*8, illetve 2*12 szemre kezdtem JB csodás módszerével, harisnyakötéssel magic loop (varázshurok) módszerrel. Két soronként szaporítottam az orrát 2*20, illetve 2*24 szemig. Ezután harisnyakötéssel folytattam a sarkam előttig (40, illetve 50, illetve 60 sort. A 40 sorosnál még 10 sort szaporítottam sarokemelésnek - ez a kék - 48 szemig.) Az orrnál induló módszernek nagy előnye a próbálhatóság, a másik az, hogy mindig lesz elég fonál a befejezéshez.
A sarkát rövidített sorokkal csináltam, a rózsaszínt egyesével, a többit kettesével rövidítettem, az egyesnél kötöttem a fogyasztások és szaporítások köré 1 sort, de 1-3 sor között is lehet!
Miután befejeztem a sarkát, még 10/30/40 sort kötöttem harisnyakötéssel. A 10-eseknél mintával folytattam: az egyiket dupla lustakötéssel, a másikat egy egyszerű dupla csavart mintával, köztük 2-2 szem fordítottal. A 30/40 sorosakat sima passzéval zártam, rugalmas befejezéssel.
Igazi hétvégi kötnivalóknak bizonyultak: 6-8 óra alatt elkészültek.



A 623-asnál is van ismétlődés, végül kiderült. Pont nem jól jött ki...

A színek miatt csak 1-1 zoknit tudtam kötni egyszerre, a kéknél mehetett volna a 2, de utazáshoz is vittem, ahol nem kényelmes a gombolyagok pakolászása, így az egyszerűség kedvéért egyszerre egyet csináltam ebből is.

Egy picike maradt a gombolyagokból: mennek a zoknifonalas takaróba.

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések