A 2018-as évtakaró

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Az időjárásról és az ünnepekről

Tavaly (2016) ősszel kezdődött, mikor megtaláltam ezt a posztot Nadia Fuadtól. Akkor már későinek tartottam a granny-k horgolásának elkezdését, de azért felszúrtam a pinterest falamra. Aztán később leválasztottam saját oldalra. Még később pedig feliratkoztam a youtube-csatornára. (A posztot a legkönnyebb követni!)
Ezzel párhuzamosan rendszeresen belefutottam a 2016-os időjárás-takarókba.
Nem volt nehéz összekombinálnom és január elsején elkezdtem a sajátom. Nagyi négyzetekből és nem csak a hőmérsékletet használtam, hanem hónapokat, időjárást is. 

Tadamm!
A Ravelry-n van saját oldala, és
március 15-től minden blokknak van saját lapja is,
betageltem, itt megtalálod.
A befejezésről a Hímzőkörben olvashatsz. (Jó hosszú.)

Ott már célozgattam arra, hogy 2018-ban új takaróba fogok.

A tervrajz:
Az első példány.
Kicsit még számolgatnom kellene a mintához,
más mintával horgolnám össze itt-ott.
Végül nem csináltam meg az összeset 2018-cal,
inkább emlékezős takarót fogok készíteni a családtagoknak.


A takaró a standard 90*200 cm-es ágyra illő 140*200 cm-es lett.

Négy szín-összeállítást készítettem:

A színes, lásd fent:

0_02 (1054, dió barna), 0_11 (1001, fehér), 0_12 (1825, lobélia), 0_13 (1722, viharkék), 
11 (1432, akáclila), 12 (1277, ibolyakék), 13 (1067, szőlőkék), 
21 (1003, őszirózsa kék), 22 (1302, farmerkék), 23 (1831, ultramarin-kék), 
31 (1068, türkizkék), 32 (1725, zsályakék), 33 (1062, kékeszöld), 
41 (1821, fűzöld), 42 (1826, ír zöld), 43 (1824, ciprus zöld), 
51 (1712, lime-zöld), 52 (1822, pisztácia-zöld), 53 (1065, mezőzöld), 
61 (1114, napsárga), 62 (1081, sáfránysárga), 63 (1263, citromsárga), 
71 (1256, narancs-sárga), 72 (1711, fűszersárga), 73 (1723, paradicsom-piros), 
81 (1010, spanyol-vörös), 82 (1246, rúzsvörös), 83 (1123, borvörös)


A barna kiegészítő szín, a következő szín a csapadékra vonatkozó, a többi a szivárvány színei 3-3 árnyalatban: komor - semleges - derült hatással. Összesen 28 szín.

A pasztell:

0_1 (1001, fehér), 0_2 (1019, égszínkék), 0_3 (1188, levendula lila), 
1 (1390, iszalag-lila), 2 (1034, sörbet-kék), 3 (1820, kacsatojás), 4 (1316, tavasz-zöld), 5 (1822, pisztácia-zöld), 6 (1020, citromsárga), 7 (1710, homokszín), 8 (1130, halvány rózsaszín)


Az elv hasonló, a színpaletta csökkentett.

A natúr:

0_1 (1001, fehér), 0_2 (1218, pergamen-sárga), 0_3 (1203, ezüst), 
1 (1005, krémszín), 2 (1835, vajsárga), 3 (1832, gomba-fehér), 4 (1420, tevebarna), 5 (1823, mustár-sárga), 6 (1709, aranyszín), 7 (1064, kávébarna), 8 (1004, sötét barna)
1027, keki, 1834, lincolni zöld, 1080, sápadt rózsaszín, 1724, cukorlila,


Ennél még három alapszínt beválogattam a pasztellnek megfelelő 12 színen kívül.

És kiválasztottam a tiszta, fehér (esetleg natúr) gyapjút, ugyanez a vastagság: 150 m /50 g, amihez ősszel gyűjtöttem makkot, diófalevelet, mogyorólevelet, és amit útközben jártamban-keltemben találtam, plusz némi konyhai dolgot és kék tojásfestéket és létrehoztam a színeket a takaróhoz.

Az úgy volt, hogy 2018. december 31-én fejezzük be, de. Hoztak egy törvényt az adatvédelemről és magánemberként, aki hobbiból kézimunkázik, de azért csapatot is gyűjt maga köré egyszerűen semmi kedvem nem volt belefutni valami bődületes nagy bírságba. Nos, ez a félelmem megalapozatlan volt, kevesebb Wolf Gábort kellett volna nézni. Mindenesetre a munkát felfüggesztettem és hát... A március.


Valahogy nem olyan lett, ami a fejemben volt és agozináltam rajta. 

Két évet (hiszen tétje már nem volt.) (Itt kérek bocsánatot attól a társamtól, aki megvett egy csomó fonalat, aztán nem kapott mintát.) 

Aztán jött a Covid-19. Befejeztem a Carouselt, csináltam még egyet, aztán addig horgoltam, míg volt a fonálból. Befejeztem a lányomnak a rózsakertes takarót. Aztán jött a 2017-es takaróm, amit össze kellett horgolnom, de csak rakosgattam. És utána ez. Majd megvarrtam a lányom kerti virágos, hatszögekből álló takaróját; bélelni és hátlapozni kellett. Kipróbáltam Bernadett Banner gyors öltéses módszerét, és tök gyorsan el is készült, letűztem - az már azért nem volt olyan gyors... Aztán beiratkoztam egy lakberendező tanfolyamra és elfogyott az időm. Vagyis nem, csak olyan flow-ban vagyok azóta is, és a régi szerelmem kicsit elhanyagoltam. És nem folytattam a Rózsaszín pöttyöket, helyette elkezdtem a Hímzőkört írni - amit nem olvas senki, de nem baj. Továbbá 2022 áprilisában, a netes dolgaim nagytakarítása közben sikerült a Rózsaszín pöttyöket is véglegesen törölni - hogy most ez hogy is van? Szerencsére a blogom le volt mentve, így feltámasztható - mint látod. 

Visszatérve a poszt témájához Azért évtakaró, mert a 2018-as év eseményeit foglaltam bele, az időjárással, hónapokkal, eseményekkel együtt! 2018.03.14 is, amikor Stephen Hawking meghalt (ami nemzetközi Pí-nap és mielőtt egy nappal kimondta, ha újra összeomlik a Világegyetem, akkor utána nem lesz semmi. 
A hónapok blokkjai 33*33 centisek.

Január

Hópelyhek free-form ként

Február

A februári kirándulásaink miatt választottam a fákat

Március (az igazi)

Így már mindjárt más. 
A kör négyszögesítése a Sophie's Garden alapján készült.
Középen gólyahír, körben hóvirág, a szélén aranyeső, -vessző

Április

A húsvéti hímes tojással kidíszített fonott kalács, középen némi nárcisz, a széleken tulipán

Május

A Vibrant Vintage Blanket Rose négyzete a közepe.
Pünkösd és az orgonavirágzás apropóján lett lila és kereszt.

Június

Már félév és még nem volt egy igazi nagyi blokk?
Gyorsan készítettem egyet. 
Ez a sarka a takarónak: itt látszik, hogy nem lett minden kiszámolva:
nem sikerült pontosan kikalkulálni a hőmérséklet részt (5-6 alkalommal kellett bontani.
Visszafelé a nyári szakaszt...) és végül az oldalán a blokkok mégis nagynak bizonyultak.
Amivel lehet csalni, csak a szélén mégis látszik.
És az is igaz, hogy takarózáskor nem annyira számít.

Július

Az egyik kedvenc nyári eseményem a levendulavirágzás.
Én imádom! Az illatot, az aratást, a zacskózást, a buzogányfonást, 
és azt, hogy illatosak a ruháim. 
A leeső részeket szoktam a mulcsba tenni: mikor rálép az ember, 
még sokáig érezheti az illatát.

Augusztus

Nem telhet el a nyár a tengerpart és a kis teknősök nélkül!

Szeptember

Az Afrikai virág és a Perzsa csempe négyszögesítése.
(Ha valaki tudja ki az Afrikai virág szerzője, írja meg, legyen kedves!)
A forró napokat felváltják a hűvösek.

Október

A harmadik kedven ünnepem a Halloween, úgyhogy cukorsüveg-mintát alkottam.

November

Szóval ferde lett.
A nagyi négyzet egyik variációja - általában vízszintes hullámokként állítják össze. Itt látható az oka.
Ezt valószínűleg át kell dolgoznom.

December

Mikulásvirágok.

Az ünnepnapok blokkjai. Ha egy hónapban kevesebb ünnepnap van, mint 3, akkor a kieső helyekre egyszínű nagyinégyzeteket horgoltam.
  • január 1, újév napja
  • február 14, Valentin-nap
  • március 8, nőnap
  • március 15, nemzeti ünnep
  • március 30-április 2, húsvét
  • április 8: országgyűlési képviselő-választás
Fő a semlegesség!
A jobb szélen egy májusfa.
  • május 1, a munka ünnepe
  • május 6, anyák napja
  • május 20-21, pünkösd
  • május 27, gyereknap
  • június 17, apák napja
  • június 24, szent Iván napja

Július - ünnepszegény hónap
  • augusztus 20, az államalapítás napja
Van kokárda, van lyukas zászló, és ott a karácsony, mikulás,
azt gondoltam, hogy a nemzeti trikolor talán 
sok lenne sokadjára, így az első zászlót választottam: ami piros volt...
(Gondoljatok például a Fekete-sereg zászlajára.)

Nemhogy ünnep nincs, de vége a nyári szünetnek is...
  • október 6, az aradi vértanúk napja
  • október 23, nemzeti ünnep
  • október 31, halloween
  • november 1, mindszentek
  • november 2, a halottak napja
  • december 6, mikulás
  • december 24-26, karácsony
  • december 31,Szilveszter


Az időjárást a színekkel és árnyalataikkal fogjuk leképezni. A mintákba is viszünk csavart, hogy az időjárás nyomon követhető legyen a takarón. A tervrajzon a csíkos részek mutatják: két 20 centi széles csíkot készítünk: 1-1 sor meg  fog felelni 1-1 napnak. A napi "kötelezők" gyorsabban el fognak ezzel készülni! A mintákat megtaláltam, kitaláltam már, a leírásokat készítem, január elsejéig mindent megtaláltok a blogon, ez a poszt lesz a minták gyűjtőhelye. Természetesen a facebookon mindent ki fogok írni!

Az első 20 centis csík c2c technikával készül. A próba-horgolás alapján a 20 centis darabhoz 12 négyzetet kell készíteni egy sorba. Ennek alapján számításaim alapján a 2 méteres csíkra 122 sor fér el. helyett a C2C-technikás rész a 2018.01.01-05.20 közötti 140 napot mutatja: Január 1-én 4 sort, 2-3-án 2-2 sort, május 18-19-én ismét 2-2 sort, végül 20-án négyet készítünk. A kék, fehér színezések
mutatják a csapadékot, fajta szerint.


A másik 20 centis csík, ami a 2018.05.21-12.31 közötti 225 napot öleli fel, hullámmintával készül. A próbahorgolás alapján 36 szem szélességű darabot készítünk, a hullámmintát tehát egymás után háromszor kell horgolni. Ebből 300 sor kellene 200 centiméterhez, azaz durván 10 centiméterenként ellenőrizni kell a hosszát és beiktatni 1-1 félpálca, illetve pálcasort a rövidpálca-sor helyett Nem kellett plusz sor, sőt. A csapadékos év, ugye. A május-júliusi özönvizek miatt nagyon sokat bontottam ezt a részt, míg utólag kerültek bele a csíkok.


A részek összeállítása és a széle

Klasszikus nagyinégyzet szélcsipkék. A hónapokat színekkel jelöltem.

Mégy egyszer:


A többi színből kellemesebb lesz ránézni, hihetetlenül élénkek a Stylecraft DK színei. Maga a takaró a télen hideg, nyáron meleg típus - én speciel megfogadtam, hogy soha többé műszálas takaró! Őszintén szólva a kevert szállasok sem az igaziak. Nyárra a pamutra esküszöm, télen a gyapjú a verhetetlen - a gyapjú keverékek esetleg elmennek. Pedig tényleg nagyon szépek ezek a színek és míg nem takar be teljesen, addig horgolni is nagyon jó a fonál, csak mikor belekuckózna az ember, akkor nem az igazi. Igaz, lehetne bélelni és keményebb hátlappal a gyűrődéseket is ki lehetne igazítani. Nekem ez örökre kiállítási darab lesz - majd a sajátom, a gyapjú! Az marad.

A fonalmaradék ilyetén rajtam maradt.

Így csináltam belőle kerti lampionokat (csak be kellene fejeznem: kicsi napelemes izzókra pályázom és jó erős kötélzetre, plusz valami tartóeszközre - na de hol vagyunk még ettől! Jelenleg viták folynak a "hol legyen a sparhelt" témakörben...)

Itt mécsest raktam bele, csak a kicsi kicsi,
a nagyobbak jóval drágábbak. 
És hát! A kapcsolgatás! Nem, nem kapcsoljuk ki...
Vannak padló, asztali mécseseink és nem, nem kapcsolgatjuk.
Olyan eszköz kell, aminél nem számít, hogy világít, vagy 
tölthető szerkezet időkapcsolóval.

A know-how egyszerű: fogtam az ásványvizes palackokat, a szemre jó helyen elvágtam, és körbehorgoltam pálcákkal. Aztán 2 sor pálca, 3 sor lyuk (láncszemek és pálcák) az utolsó sokkal kisebb, ráférjen, az a lényeg! és még 2 sor pálva, majd a fogantyúk: hátulról öltött rövidpálcák és köztük láncszemek, arányosan elosztva (a vizes palackok szögletesek voltak, adódott, a kiosztás.)
A végén csináltam egy pompont.

És még mindig maradt egy csomó minden, plusz az a sok mintadarab és a március!

Végül azt találtam ki, hogy készítek a takarónak egy koszorút: fogtam egy hungarocelkoszorút, körbehorgoltam a maradékokból és utána rágombostűztem a horgolásmintákat. Majd a picurka gombolyagokat is. Mondjuk ezek néha jó jönnek, hogy van kéznél fonál...








És elfogyott a fonalam! (Vagyis nem, de nem kallódik egy doboz alján 30 gombolyag, amit soha nem fogok használni.)

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések