Könyvmoly

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

angolul - bookworm (könyvkukac)
németül - Bücherwurm (könyvkukac)
csehül - knihomol (könyvtári cipó)
észtül - raamatukoi (könyvmoly)
finnül - lukutoukka (fejezet-lárva)
franciául - rat de bibliothèque (könyvtári parkány)
görögül - βιβλιοφάγος [vivliofágos] (könyvkukac) 
horvátul - knjiški moljac (könyvmoly)
olaszul - topo di biblioteca (könyvtári egér)
Végül japánul - 本の虫 vagyis Hon no mushi (sajnos a fordító vissza, már nem tudta lefordítani. LOL)

Nem, nem nyelvleckét akarok tartani, csak a moly helyett kukac kérdésre szeretnék választ adni: angolul kukac. 
Szóval eredendően könyvmoly vagyok és imádok a fürdőkádban olvasni ÉS használok könyvjelzőt. És ez egy olyan problémakört nyit meg, ami baromira zavart olyan 12-13 évvel ezelőttig - igen, azóta nem voltam képes lefényképezni... - mikor is kitaláltam a tökéletes könyvjelzőt!


Egy jó hosszú, de azért a könyv méretének megfelelő zsinórra van szükség, valamint egy lapos valamire és egy nehéz valamire. A lapos valamit horgoltam, nagyjából szemre, a nezéz valamit pedig fűztem. 

A lapos valami a bookworm, a nehéz valami a könyvmoly. 

A zsinór egyik végét lezártam és rögzítettem rá egy karikát. Ezen átfűztem a másik végét és erre is rögzítettem egy karikát. Az előbbi karikához rögzítettem a bookworm részt, az utóbbihoz a könyvmolyt. Ezáltal a zsinór állítható. Ez a könyvjelzőm A/5-ös méretre van optimalizálva: a nagyon hosszú zsinór miatt is belóg a könyvjelző a vízbe! A rövid pedig olykor túl rövid...

Használata:


A könyv hátuljára fűzzük a zsinórt és becsúsztatjuk a gerinc felé.


A bookworm-mal könyvjelzünk. Érdemes vékony horgolócérnát használni! A könyvmoly abban segít, hogy a helyén maradjon minden, ezért kell nehéznek lennie!


A kukac készítése:

Csúszóhurokkal kezdjük. Annyi pálcát horgolunk bele, amennyivel szépen kiterülő kört kapunk (nem, nem kell számolni! Ezután láncszemsort horgolunk, jó, ha nyolccal osztható szemszámmal, de az sem baj, ha nem jön ki. Szemre könyvlapnyit. Majd 2 láncszemmel visszafordulunk és a két következő láncszembe egy-egy egyszerre lekötött pálcát horgolunk, majd a következő három láncszembe is egy-egy egyszerre lekötött pálcát horgolunk, *ezután a következő két láncszembe 3-3 pálcát horgolunk, a következő 2*3 szembe egy-egy egyszerre lekötött pálcát horgolunk* és ezt ismételjük addig, míg az utolsó láncszemig nem érünk. Ekkor a kör a láncszemsor kezdetétől számított 3. szemébe egy kúszószemet horgolunk és eldolgozzuk a szálat. A mintagyűjteményemben megtalálod a különféle pálcák leírásait.

Miután elkészült, textilhez való dekupázsragasztóval lekentem egy irattartó bugyin (ez később simán eltávolítható az anyagról.) és lenyomattam, hogy minél laposabb legyen.

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg! 

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések