Elmélkedés

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

 Nekem mindig dilemma, hogy egészben tegyem fel a már elkészült darabot, javítások, bontások és számtalan próba után, vagy aprócska szeletekben.

A múlt héten is és most is úgy döntöttem, hogy az elkészült, tökéletesített darabokat fogom megmutatni. Egyrészt a horgolt ruha elég slampos és egy 5 évesre valónak néz ki, miközben az öblítés után nagyon ki fog nyúlni és pont megfelelő lesz. Másrészt, ugyan a varrás első részével elkészültem, a ruha korántsem tökéletes. A hibák érdekes adalékot nyújthatnak bizonyos ókori darabokról és képekről. - Miközben már volt rajtam (és emiatt is derült ki, hogy így nem lesz megfelelő.)

De, hogy nem maradjunk képek nélkül, két részletet megmutatok:

A honnan szerzek lencérnát probléma gyors megoldása.
Körbeszegem a darabokat - ami az egyiptomiaknál nem igazán volt, ők méretre szőtték az anyagokat.

Egyszerűen csak összeöltögettem.

Nagyon szeretek kézzel varrni, sokkal jobban, mint géppel - bár jóval lassabb. Egy ruhadarabot elkészíteni 1-2 nap így is. Nem jelentősen kevesebb, hiszen a szabás, összetűzés, fércelés, próba, stb., ugyanaz marad, egyedül az öltögetés marad ki. Nekem ez a megtestesült zen, sajnálnám pont ezt a részt kihagyni. Közben bekapcsolok egy-egy előadást, leckét és elröpülnek az órák.

Nyilván más helyzet állna elő, hha ebből élnék: folyamatosan tudósítanék az instán, mindenféle jó kis képet osztanék meg a pinteresten, videókat töltenék fel arról, ahogy készülnek a művek - de hobbiként nem gondolom, hogy ezt követnem kellene.

Te mit gondolsz? Mit olvasol el szívesen? Mit néznél meg? Érdekelne egy sokkal, de sokkal részletesebb összefoglaló? Vennél szabásmintákat készítési útmutatóval? Vennél gyakorló darabokat, leírással, videóval? 

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések