Pamutzokni

Jó napot, jó napot, Zsófi vagyok! Heló, Mindenkinek!
Köszönöm a látogatást!

Néhány bokazoknit készítettem.


Alapként egy saját mintámat használtam: "Nő a zoknihegy" címmel. Egyszerre két párat kötöttem. 

Fonál: Meilenweit 50, Cotone Vegano Risotto, 76% pamut, 14% poliamid, 10% poliészter, 2*50g, 210m/50g

Kötőtű: Knitpro 3-as fém cserélhető fejes.

Szemszám: 48 szem.

A lábfej 40 sor, a szár 20.

Ezek bokazoknik, úgyhogy a sarokrész után 10 sort kötöttem harisnyakötéssel, majd 10 sort kötöttem dupla lustakötéssel.  Hogy ne legyen ugrás a fordított-sima csatlakozáskor, a nyolcadik szemtől kezdve a váltáskor csak leemeltem a szemet és ráhajtottam a fonalat, majd a következő két sorban kötöttem le ezt simával, illetve fordítottal. Emiatt egy kicsit elcsúszik a befejezés, pont a hát közepére, de nagyon szépen eltűnik a váltás. 

Végül láthatalan módszerrel fejeztem be: az utolsó szemnél elvágtam a fonalat és áthúztam az első szemen, illetve az utolsó előttibe is behúztam. Majd háromszor oda-vissza behúztam a kötésbe, nehogy kibomoljon.

A két gombolyagból 2 ugyanolyan darabot sikerült készíteni, 1-1 pár 36 g, így a maradékból sikerült megkötni egy 3. párat, ennek azonban más egy picit a sarokmegoldása és csupán 10 sor a szára. A fonalat maradéktalanul felhasználtam. Ez volt a terv, késő tavaszi-nyári-kora őszi alkalmakra készítettem azzal a céllal, hogy ne kelljen válogatni a zoknikat.

Ez a projekt a ruhatároptimalizálási programom részeként készült. Ebben igyekszem természetes alapanyagokat használni, újrahasznosítani és egy minimalista gardróbot összeállítani.

Várlak legközelebb is, addig is köss, alkoss, gyarapíts és fényre derül a napod!

Ez a minta szabadon felhasználható, amennyiben szeretnéd megosztani, arra kérlek a blogom nevével és linkjével tedd meg!

Üdv: Zsófi

Megjegyzések